Alla inlägg den 22 maj 2021

Av Anita - 22 maj 2021 09:38

 

Pingst igen men inte är den som den brukar. Det är verkligen sent. Det blommar inte mycket. Inte blir det någon dans den här pingsten heller. Det brukar bli den första dansen på Hanssons loge i vanliga fall.


Här har vi alltid satt potatisen på pingst. Få se hur det blir imorgon. Kanske om det inte regnar.

När grannen levde brukade vi stå på hans bro och skåla in våren med hans skitiga ölsejdlar fyllda av skumpa. Han i hellyhansen kalsonger och sockar med hål på tårna. Den tiden är borta också.


Det har i alla fall varit en vecka fylld av händelser. Det är vår i alla fall. En dag kom Dansbritt. Hon hade varit i skogen och letat murklor och det var så varmt så vi satt på altanen och fikade.

 

Jag åkte ner på byn och planterade blommor på gravarna.

 

Där nere flög svalorna fram och tillbaka och ute på Singsjön skrek svanarna. 


Så kom Gamle A en sväng och Kinabror och jag åkte till AMV och Gubben en dag.


Så var det fika hos Broder B med fru. Hon åkte till Skåne i torsdags för att hälsa på sina släktingar och vänner. Det är ett och ett halvt år sedan hon träffade dom.

 

Så i förrgår åkte Kinabror och jag och handlade och var upp på mammas grav och satt blommor.

Kinabror åkte till Skåne igår så nu är Broder B och jag ensamma här. 


Torsdags kväll följde jag med PappersBeda för att hälsa på vår kompis. Hon var barnvakt hos sin son och vi åkte iväg och det var trevligt med en kvällstur i den fina grönskande våren.


Så igår fyllde Sofiepropp år och Tuppola och jag åkte till Östersund för att fira. Åt det hållet var det inte lika utslaget men det är ju närmare fjällen.

 

Innan vi for tittade jag på hans gulliga höns och gav dom lite maskrosblad.


Vi fick god mat och en sagolik kaka hos Sofie och sedan stannade jag kvar hos TuppOla och såg på tv. När jag åkte hem började solen gå ner och klockan var nästa halv elva.

 

Flera älgar och en räv såg jag och en massa skogsfåglar. Det var en sådan vårkväll.

 

Det är ljust så länge och en konstig skymning. Jag ville ha in katten till natten. Han vill vara ute så länge den här tiden men vid tolvtiden fick jag in honom.


Annars har jag mest bara fixat i rabatter och i växthuset. Pelargonerna är ute i växthuset men alla tomatplantor och gurka och sånt står inne i fönstren. Tror att risken för frost är för nära så dom får vara inne ett tag till. 


Idag kommer HunnGun och man och hälsar på och det ska bli kul. Det är mulet men blåser inte. 


Dagens ord: Lite kul har det i alla fall varit den här veckan tro inte annat.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards