Alla inlägg den 28 juli 2021

Av Anita - 28 juli 2021 07:26

 

jag älskar värme och mår gott i värmen. Så har ju jag den lyckan att jag har en egen badstrand alldeles vid huset med sandstrand och strandstuga och bastu. Det är bara att hoppa i vattnet och svalka sig.


I  förrgår började jag dagen med att vattna blommor och det tar alltid en väldig tid. Att ha en trädgård innebär ju mycket arbete men det är roligt. Allt utom gräsklippningen men den behöver jag inte bry mig i nu för Sonen klipper gräs när han är hemma.


Nå, sedan kastade jag in ved någon timme och inne i vedboden var det rätt svalt.


Sedan var det nere vid sjön. Det växer alldeles för mycket vass så Sonen brukar slå varje år och det gjorde han den dagen. Jag drog undan alla vass som kom iland. På bryggan låg Broder B:s fru och Snickarmagnus fru. Sedan kom dom andra också. Det är lite virrigt och ingen ide att berätta för det kommer och går folk hela tiden. 


Borta vid riktiga badstranden är det folk hela dagarna nu och det är barnskrik och hundar som skäller.

Ute på sjön far det båtar och en och annan flotte. Nu är det härligt liv i Fisksjön, inte tystnad och kyla som på vintern.

 

På tal om hundar. Den jättegoda hunden Nalle kom också ner till sjön och hunden Jack badar som vanligt varje dag.


Han och jag stannar till vid jordgubbspyramiden och mumsar på både jordgubbar och smultron. De flesta jordgubbar äter fåglarna upp men dom behöver dom väl mer än jag. Man ska inte vara sniken. Man ska dela med sig och det gör jag.

 

Det blommar som mest nu och till och med en och annan ros blommar.

 

Dom gula gillar jag mest.

 

Igår kom PappersBeda och dottern och badade och hälsade på. Det var jättelänge sedan jag träffade dom för som vanliga människor så har dom varit på semester.

Jag har inte varit på semester på många år. Alla säger att jag inte behöver någon semester men det är fel. Att åka någonstans betyder att man får ny energi och nya intryck som man kan använda sig av hemma sedan. Nå nu är det som det är.

Kanske ska Kinabror och jag åka på auktion till helgen och då får jag i alla fall se lite mer folk. Jag brukar aldrig köpa någonting men titta och köpa en varmkorv och prata med gamla bekanta är ju alltid roligt.


Nu ska jag ut och kasta in ved och plocka rödvinbär och svartvinbär till gele. Sista fina dagen blir det väl så där en tre bad också och troligen dyker det upp folk som det brukar göra när vädret är så här.


Dagens ord: En del gillar värme och en del gillar kyla. Må värmen hålla i sig.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards