Direktlänk till inlägg 6 februari 2022

SÖNDAG ÄR VÄL VILODAG ELLER?

Av Anita - 6 februari 2022 10:45

 

Så är det söndag och egentligen är det väl en vilodag men så har det väl aldrig varit nu för tiden. När man är pensionär är alla dagar lika och ibland glömmer man bort vilken dag det är.


För oss (Kinabror och andra vänner) är det fredagen som är helgdag. Trodde att det skulle skita sig den här fredagen men så blev det inte. Torsdag natt började det toksnöa och det skulle bli än värre på lördag men med Kinabrors mod och fyrhjulsdrivna bil och med AMV:s Gubbes bilvana så drog vi iväg för att äta den goda maten på Ålggårdsberget.

AMV och Gubben hade med sig två av sina kompisar och Kinabror och jag hämtade upp Dansbritt.

 

Oj så vi åt och vi åt så vi var rent trötta.

 

Det är väl det enda som har hänt den här veckan. Annars har det mest varit att plocka undan julen och skotta snö och bära ved och så gå nere på skoterspåret med hunden Jack. Han är som galen nu när han fått rumla om i snön och det är tur att det är någon som gillar snö.

 

Ok då. Det är vackert med snö och nu igår började solen skina också så det var riktigt fint och Kinabror kör med traktorn så det är bara handskottning för mig där det inte går att komma åt med traktorn men det är nog för att bli blöt, bli trött och få ont i ryggen. Det är väl gammeldommen och min pessimistiska själ som gör det mesta. 

Nu hoppar vi över till något annat tex till år 2014 och sommaren där.

 

Det var då vi badade så mycket.

 

Det var då Kinabror fick så mycket fisk.

 

Det var då stormen hade tippat omkull Sundsvallsbornas strandstuga.

Det var då vi dansade på Stromboli och flera andra dansbanor och det var så kul.


Det var då det men på onsdag är det slut med alla restriktioner för coronan och det är väl bra men man får väl ändå hejda sig lite för det är fortfarande en massa smitta. 


Dagens ord: Dag för dag närmar vi oss sommaren men det går minsann sakta.

 
 
Göran

Göran

6 februari 2022 12:49

Härligt att få äta lite gott i glada vänners lag. Och visst är söndagen vilodag. Varför skulle den dagen vara nåt undantag. Numera har man ju mer eller mindre vilodag hela tiden. Tack också för härliga sommarbilder. Ser att Fisksjön gör skäl för namnet, det var fina "borrar" ni hade fått. Eller kommer de från nåt annat vatten? Ha em härlig söndag du med!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

6 februari 2022 14:13

Intet för intet heter det Fisksjön så klart att han fiskat upp alla här.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

6 februari 2022 18:46

Visst är det härligt att kunna plocka fram lite sommarbilder när snön yr och det är kallt. Och det är inte måttligt så mycket snö ni har! i är tuffa som ger er iväg ut trots det.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Carmen

Carmen

8 februari 2022 16:33

hejsan.
Jag har bytt lösenord igen..

Lösenord: Kirramirre19

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Anita

8 februari 2022 19:02

Jag har försökt hitta din blogg men nu förstår jag varför

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards