Direktlänk till inlägg 31 mars 2022

KALLT OCH BLÅSIGT IGEN

Av Anita - 31 mars 2022 08:59

 

Härom dagen blev det snö igen. Det virvlade och for och snöade i sidled för vinden från nordöst var hård och kall.

Nedanför fågelbordet satt en liten svart knöl. Det var koltrasten som ensam kommit hit.  Svanarna flög över sjön och småfåglarna kvittrade glatt.


Solen sken men trots det var det kallt. Hunden jack och jag gick på skoterspåren och nu har det frusit till så det gick riktigt bra att gå. Även på sjön var det hårt och bra att gå.

 

Så ringde DansBritt och så kom hon. Det var för kallt att gå på sjön men nere vid strandstugan hittade vi lä bakom huset och med kaffe, choklad och mackor satt vi oss i solen och det var riktigt skönt.

 

Sedan tog vi faktiskt en promenad på skoterspåren ner till ån.

 

Det porlande och lät i forsen och det är något visst med att se öppet vatten istället för is som det varit på sjön i flera månader nu.

 

Hem igen och jag funderade på om man skulle ta in sparkarna men då blir det väl vinter igen bara för det.

 

På speciella busken nere vid sjön hade vidkissarna slagit ut och dom är väldigt speciella. När dom slagit ut riktigt så blir dom rosa istället för vita. Fina är dom i alla fall.

 

Jag har satt gurkfrö i alla fall och planterat skott av pelargoner. På tal om blommor så har fuxian faktiskt fått massor med knoppar där den står i mitt sovrum.

 

AMV och Gubben har kommit hem från Mallorca men jag har inte träffat dom ännu men pratat med AMV i telefon. Dom har varit borta i flera veckor så jag har saknat henne. 


Så var det allt för idag och inga planer finns för dagen. Går väl en sväng med Jack i alla fall för min fot är lite bättre nu faktiskt. Tackar för det.


Dagens ord: Hoppas snön går bort snart. Jag är så less på det vita.

 
 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

31 mars 2022 10:23

Det kom snö här i tisdagskväll och under natten.
Vi får nog räkna med lite bakslag några veckor framöver, men våren är definitivt på gång.
Så fina videkissar.
Sköt om dig!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Soldansaren

Soldansaren

31 mars 2022 16:26

Här har det också snöat men inget som lagt sig tack och lov. Nu ska det vara vår! Men jag ska inte gnälla för snart åker jag också till Mallorca.
Ni ser ju ut att ha det skönt där i solen, I alla fall.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Göran

Göran

31 mars 2022 16:33

Här snöade det igår och i förrgår men idag är det soligt och fint. Och framför allt så är ju ljuset tillbaka. Jag tittade ut igår vad halvsju och det var fortfarande ljust ute. Härligt!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

1 april 2022 08:44

Typiskt vårväder ... verkligen onödigt kallt just nu!
Fina bilder i alla fall!
Ha en bra fredag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
connections game

connections game

29 december 2023 12:14

Artikeln i detta forum är mycket bra, den här artikeln är till stor hjälp för mig. Kul att läsa ditt inlägg.
https://connectionsgame.io

http://https://connectionsgame.io

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards