Alla inlägg den 4 juni 2022

Av Anita - 4 juni 2022 09:03

 

Blommorna i rabatterna växer också med väldig fart och inte nog med det. Maskrosor fyller ångar och vägkanter och åkrar överallt. Det är gult så man skulle tro att det är rapsodlingar överallt. Det måste vara ett särskilt år för maskrosor.

 

Häggen blommar för fullt till och med här i kallhålet Fisksjön.


I torsdags eftermiddag kom Kinabror och hunden Jack. Jack och jag gick genast en promenad ner till sjön och han började rulla stenar som vanligt. Canadagässen kom och skällde på oss. Dom tror att min strand är deras revir och kanske har dom bo i närheten. Jack bryr sig inte så länge dom är i vattnet .

 

Pa bastutaket sitter sädesärlan och kvittrar. Hon har bo där. Strandolle skäller på oss för han har troligen bo under bryggan.

 

Så blev det då fredag och vi for till Älggårdsberget för att äta lunch. Där mötte hans son och tre barn upp för att äta med oss. Dom kom ner från Skåne för att vara här över pingst.

 

Det var en regnig dag med skurar från och till. Kinabror hade gjort iordning i sommarstugan och tänt en brasa och ungarna sitter och kurar och är rätt trötta efter resan tror jag.

 

Jag har inte kunnat klippa gräset för regnet men jag har pysslat med annat. Som att fixa tomtarna sommarboende i lövsalen.

 

Lagat tunneln in i skogen och planterat slingerväxter som ska göra den grön och fin så småningom.


Allt frö är i marken och salladen börjar till och med titta upp.

 

 

Det är fullt upp den här tiden och när det regnar blir det inget gjort.


Igår kväll kom Sundsvallsborna. Jag kallar dom så fast nu bor ju sonen med fru i Stockholm och dök upp. Trist för dom att det börjat blåsa idag igen.


Nu börjar det hända saker runt om. Tisdag är det Måsjöströmmen där det är lite underhållning och fika. Ska försöka få med mig Kinabror och Gamle A dit.


Så på torsdag är det motionsdans på Hanssons loge med Micke Ahlgrens som är ett dansband som jag gillar. Jag önskar att jag hade något sällskap dit för det är inte kul att åka ensam så det blir väl ingenting tråkigt nog.


Dagen trodde jag att det skulle bli skapligt väder men visst. Det regnar inte men blåser som själva faan.

Försökte starta gräsklipparen men misslyckas som vanligt. Kinabror kommer och drar igång den  som tur är.


Dagens ord: Hellre regn än kallblåst om jag får välja.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards