Direktlänk till inlägg 1 juli 2022

VITA ROSOR OCH ORKIDEER

Av Anita - 1 juli 2022 19:08

   

En vecka med sol och värme och många bad. Nu börjar det blomma överallt men det regnar och åskar ibland.

AMV och Gubben har kommit tillbaka till sommarstugan. Det var för varmt i deras hus. Varmt har det varit och jag har badat och badat.


Som vanligt är det många vid min brygga och borta vid badstranden kommer det och går folk.

Kinabror och Gubben höll på med veden.

 

Broder B och Magnus åkte ut för att fiska.

AMV skurade mattor.

Jag klippte gräs och usch så drygt det var och än har jag inte klippt allt.

 

Fuxian har börjat blomma igen och verkar gilla regnskurarna som kommer från och till.

 

Även nävan gillar regn.

 

Rosorna har börjat blomma. De vita doftar väldigt gott. Syrenerna  doftar också. Nattens åska gillar jag inte.


Vi längtade efter något salt i värmen och då blev det surströmming borta på Kinabrors paveljong där det är lite skuggigt.

 

Å så gott det var.

 

Gubben och Kinabror väntade på öl och hunden Jack stack iväg och hämtade som han brukar.

 

Så där ja, då släpper jag den framför fötterna minsann.

 

Det var flera båtar ute på sjön bla Broder B med familj. Lillkillen kom och visade en riktigt fin och stor abborre.

 

Så cyklade AMV och jag ner till kyrkogården för att vattna. Där nere ropade lommen och göken gal som det gör varje gång vi cyklar ner dit.

Efter vägen hade det kommit många orkideer i vägkanterna. Det var Jungfru marie hand och Sankt pers nycklar och nattvioler. Dessutom fanns det massor med blåklockor, prästkragar och rödklöver. Vilket härligt sommarland vi lever i.

 

 

I dag har vi varit till Älggårdsberget och ätit lunch som vi gör varje fredag och det var meningen att vi skulle åka till Tingshuset och lyssna på Kingen nu på kvällen med det regnar för mycket. Det blir en lugn kväll för imorgon ska vi ut på äventyr och det ska bli spännande.


Dagens ord: Synd att sommaren är alldeles för kort och går alldeles för fort. Man hinner inte med.

 
 
Soldansaren

Soldansaren

1 juli 2022 20:14

Oj, tycker nog att du hinner med en hel del ändå. Ha det gott i värmen!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingen bild

Barbro

1 juli 2022 22:19

Vilka ljuvliga dagar du har!

 
Anki

Anki

2 juli 2022 10:23

Härliga sommardagar hos dig! Så mycket fina blommor!
Surströmming äter jag inte så gärna, men abborre är kalas!
Ha det fortsatt bra och njut av sommaren!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

2 juli 2022 12:14

Vilken härlig sommar du har, så som du längtat till denna och nu är den här. Njut!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

2 juli 2022 17:30

Jag förstår att du trivs nu när det är så mycket folk i farten hos dig :D Nu är det väldigt osäkert väder hela tiden och prognoserna för när regnet ska komma stämmer inte särskilt bra. Men det är ju bra för naturen att det kommer så vi får stå ut med förutsägbarheten. Härligt med alla blommor och alla dofter som sprids nu :D

http://ibod11.com

 
only up!

only up!

24 juli 2023 03:58

Här är en dag av inspiration och kreativitet, där ditt sinne svämmar över av briljanta idéer och innovativa lösningar.

http://onlyupgame.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards