Alla inlägg den 3 augusti 2022

Av Anita - 3 augusti 2022 08:16

 

Det fanns en tid då posten fungerade.

Postolle kom i regn och snö och sommarvärme. Varje vardag puttrande i sin lilla folkvagn för att lämna post. Alltid i tid. Alltid tittade han till så folk hade tagit in sin post och var posten kvar så var det en varning att något hänt. Då hörde han sig för med grannar så ingen gamling låg sjuk eller var dålig.

När pensionen kom så gick han in till gamlingarna. Bara att sätta en liten bricka på lådan så gick han in och hjälpte till att fylla i inbeltaningskort och betala räkningar.

Ta med varor gick också bra. Det låter som en dröm eller hur. men ...så var det.


Nu huserar Post Nord och man vet aldrig var man ska hämta sina paket. Man får i bästa fall post var annan dag om den över huvud taget kommer.


Som i förrgår. Jag hade beställt grejor till växtfärgningen och dom brukar komma rätt fort. Nu fick jag ett sms om att paketet fanns i Stugun. Stugun???? Jag skulle ha det till Kälarne som vanligt. Nåja, det är bara 10 mil fram och tillbaka så det var att åka dit. Sonen var måttligt glad för det kan jag säga. Inte blev han gladare av att vi for in i det värsta regnväder som varit i sommar. 


Vi kom dit i alla fall och gick in på ICA som har utlämning Det fanns inget paket där! Fick reda på att det varit strul i sommar med paket men varför i fridens namn till Stugun. Kanske fanns det i Kälarne i alla fall. Man kunde hoppas.


Om man nu ska säga något positivt så var den där ICA affären väldigt fin och hade ett färskt och fint utbud av varor så vi handlade där i alla fall.


Stugun har också ett bageri och cafe som är helt otroligt fint med de godaste bröd man kan tänka sig. Vi köpte med varsin räkmacka hem att ha till lunch med massor av räkor och färskt fint bröd. Som ni här så försöker jag vara positiv.


Ringde till Kälare för att höra om grejorna kommit dit. Nej inte.


Postnord får man inte tag i för jag hittade inget telefonnummer. Man måste ha en app! Till slut hittade jag något där man skulle kunna se var paketen var men numret jag fått fanns inte sa dom. Ja nu sitter jag här och är urdum. Får väl höra med avsändaren om hon har något fler nummer och ringa igen. Jag blir så less för jag måste ha grejorna till växtfärgningskursen.


Sverige håller på att rasa. Åtminstone på glesnbygden. Det är så mycket som inte fungerar längre. Läkarvården funkar inte. Vi har ingen läkare längre utan man måste åka till Bräcke och inga förbindelser finns längtre. Inga tandläkare där man kan få komma.


Nåja jag gick i alla fall en promenad i skogen med hunden Jack.

 

Det var lugnt och fint i skogen annars blåste det som vanligt.

 

Det rann lite i bäcken efter regnet och solen silade in lite strålar i ormbunkarna. Jag älskar min lilla skogdunge.


Inte nog med elände så har jag fått ryggskott och kan inte göra någonting utan att jag har jätteont. Precis nu när det snart är Kul i backen och jag hade tänkt mig att komma iväg på  dansen. Knappast att jag repar mig till helgen.

 

Förrgår kväll var det i alla fall väldigt fint väder och idag är det mulet men ingen blåst.


Kinabror kom hem igår kväll så nu har Jack flyttat hem till honom. Jag får väl sitta här och försöka leta reda på mitt paket och lägga ner all tid på att försöka spåra vart det kommit. Fan för skitposten som blivit bara sämre och sämre .


Dagens ord: Lika mörkt i mitt sinne som bilder i början

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards