Alla inlägg den 2 september 2022

Av Anita - 2 september 2022 18:54

 

Jo nog känns det alldeles för tidigt för frost och jag som inte räddat in mina pelargoner som jag är så rädd om.

Det var en fin dag igår bortsett från att jag cyklade omkull på väg till Kinabror och slog skrubbsår på både knän och armbågar och är öm överallt speciellt vid revbenen. Då kan man inte stå på knä och gräva upp blommor. Bara att glömma så jag får väl klä på dom till natten. 


Började en fin dag med en katt som låg och spann och tvättade sig.

 

Sedan var Jack och jag nere vid sjön. Jag stökade lite och han badade och drog upp stora stenar ur vattnet.

 

Kinabror och jag satt på verandan och drack kaffe och pelagonerna blommade.





vem kunde tro att det skulle sluta med en vurpa. Nu får det väl vara nog. Trasiga bilar. ryggskott, hälsporre, tandtappning och nu det här. Undrar vad som ska hända härnäst ?

 

Idag var himlen blå men så kallt och krispigt i luften. Som vanligt åkte DansBritt, Kinabror och jag iväg och åt en god lunch och sedan har det inte varit mycket.

Eftersom jag sov dåligt inatt pga skadorna så låg jag på soffan och halvsov en stund och då kom Holländarna och berättade att dom sett en stor björn på vägen.

Dom var överlyckliga över att dom sett en alldeles levande björn på nära håll. Kinabror och jag hade precis åkt där men då såg vi ingen.

Hoppas nu bara att nallen får gå där och mumsa blåbär i lugn och ro och ingen jägare skjuter honom. Även björnar har rätt att leva tycker jag. Det är vi människor som är dom värsta rovdjuren som dödar bara för att vi kan.


Det var allt för idag. Jo mina orkideer blommar helt enormt och det får man ju vara glad för i alla fall.

 

Dagens ord: Akta er för att cykla nerför branta backar fulla med sten och lösa spår.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards