Alla inlägg den 1 augusti 2022

Av Anita - 1 augusti 2022 08:13

 

Två fina dagar har det varit. Visserligen lite kyligt men solen har värmt i alla fall.

Badvattnet har varit si så där, ena dagen bara 16 grader och nästa nästan 20 Sonen han har badat varje dag och faktiskt mer än en gång. 

DansBritt kom i förrgår och hon och jag laskade bort till badstranden men doppade oss inte.


AMV kom också och hunden Jack blev väldigt glad för tjejerna. 

 

Det blev grillning och det är något jag verkligen gillar Dålig på det är jag så det är Sonen som står för det och det är trevligt. Vi hade riktigt kul


Tänk att så fort solen skiner så börjar blommorna prunka. Gyckelblomsterna har tagit omtag och blommar för andra gången

 

Krassen har börjat slå ut.

 

Igår cyklade AMV och jag ner till byn för att gå på sommarcafe för sista gången i sommar.

Sista dagen och det var massor med folk där och då träffade vi två av mina klasskamrater och så AMV och min allra bästa vän Ninne som vi inte träffat på flera år.

Solen gassade och svalorna flög omkring och kvittrade så glatt och det var riktigt trevligt.


Sedan åkte vi hem och åt spagetti och köttfärssås och gick en promenad i skogen med Jack. Han verkar trivas bra fast Kinabror varit borta nu i flera dagar. Jack fick besök av en labradortjej som han faktiskt lekte med ett tag. Andra dagen hon kom var vi nere vid sjön men efter en stund gick Jack hem. Lagom är bäst.


De fina dagarna gick sin väg och vi började augusti med regn. Det finns en hel del att stöka med inne så man får väl vara glad för det som var. Jag hann till och med ligga på täcket en stund och sola och det är första gången i sommar.


Dagens ord: Man får vara glad för de dagar som solen skiner




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards