Alla inlägg den 15 augusti 2022

Av Anita - 15 augusti 2022 09:29

 

Igår var det tredje växtfärgningsdagen och solen sken och det var lugnt på sjön och man kunde inte önska sig bättre väder.


Jag började dagen med att kolla mina rosor. Rosor för mig är inte samma som för er söder över. Jag vet att rosbuskarna prunkar med massor av doftande rosor men här i kallhålet Fisksjön får man verkligen vara glad för en eller två rosor på varje planta.

 

Den gula rosen har haft en knopp nu som inte slagit ut på snart en månad men igår morse stod den där i sin prakt och med en doft som var helt underbar.

 

Det var ett tecken på att det skulle bli en magisk dag.

En dag inte bara med växtfärgning utan trevlig samvaro också med härliga tjejer.

 

Tredje badet med korsinill gav en cyklamenrosa färg.

 

Att skölja i sjövatten är både enkelt och ganska trevligt.

 

Vi hade två hundar där och till och med tre en stund.

 

Inte dumt att kunna ta ett bad med hundarna för faktiskt så var det 21 grader i vattnet.

 

Så börjde vi med lite lökskal som ju blev gult som vi trodde.

 

Så fint det blev.

 

Bresilja blev blålila och syrenlila.

 

Nog blev vi nöjda och tjejerna hade present till mig för att dom fått vara här och njuta och ha med sig fina färgade garner hem. Det är roligt att få uppsskattning. Det är ju sållan som man får det. Allt tas ju för givet i vanliga fall.


Det ska bli så spännande att se vad det blir för något fint av alla garner. Säkert fina koftor och tröjor och sockar m m.

Det är i det här läget som jag ångrar att jag inte lärde mig stickar av min mamma för hon var så duktig så jag tyckte att det var bättre att hon stickade till mig. Ja nu är det för sent som med mycket annat i mitt liv. 

 

Bort till Kinabror och åt grillat som var så gott. En riktigt festmiddag utomhus hade vi med nyplockad brockoli därtill.

Så cyklade jag ner till byn för att vattna på gravarna och såg inte en människa någonstans.

 

Idag en ny fin dag med värme och lite sol från och till. Kinabror och jag ska fara och hämta Moster 88 år. Vi ska äta abborre och nypotatis som jag vet att hon gillar. Tänk att bli så gammal. 


Dagens ord: Färger och doftande rosor och trevliga tjejer och glada hundar gör livet lätt att leva precis som det ska vara.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards