Alla inlägg den 29 augusti 2022

Av Anita - 29 augusti 2022 21:24

 

Usch vad det blåste kallt igår. Det var bara att inse att nu kommer hösten med stormsteg. Svalorna har åkt iväg söderöver och de enda fåglar som är kvar är sädesärlorna.


Det har varit en konstig sommar. Just inga fjärilar och konstigt nog har jag inte sett en enda groda på hela sommaren.

 

De enda grodor är dom som jag har som prydnad i trädgården.


När jag plockar svartvinbär brukar jag alltid ha getingar och andra insekter i buskarna men inte en enda. Inga småfåglar som letar mat heller. Det är en underlig sommar. Väldigt lite fjärilar och lommen som alltid brukar ropa den här tiden har jag inte hört på jättelänge. Tiden är ur led.


En mulen morgon idag men jag klädde på mig och började kasta in den sista veden i vedboden. Nu är det äntligen klart och jag slipper eländet att börja dagarna med att kasta in ved Hipp hopp hurra.

 

Jag har ju fått hjälp av hunden Jack förstås och det är tur att jag har lite sällskap.


Precis när jag var klar så kom min klasskamrat M och en väninna på besök. Vi plockade vinbär och krusbär och pratade och sällskapade och nere bland buskarna var det lä och ganska skönt i solen.


Äntligen är jag klar med de tråkigaste man kan göra. Nu är det roligare sysslor som väntar som att leta svamp och plocka lingon. Kanske vore det bra att göra det innan älgjakten börjar och sedan jagar dom ju i evigheter så man inte vågar gå i skogen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag är mer rädd för jägarna än för björnar och andra djur.

 

Nu mörknar kvällarna fort  och det känns lite ledsamt när sommaren tar slut. Skulle tro att jag badat i sjön för sista gången men man vet aldrig. Det står nog inte på innan det är frost på nätterna och blommorna börjar se lite lessna ut


Dagens ord: Kanske tur att man inte vet vad som händer.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards