Direktlänk till inlägg 5 juni 2024

DET HAR VARIT MYCKET NU

Av Anita - Onsdag 5 juni 09:23

 

Jag vet inte om jag kommer ihåg allt men jag får väl försöka.

Torsdag kom AMV och Gubben och på fredag åkte vi till handelsträdgården för att köpa de sista blommorna. Det är till mina tre blomlådor under fönstren och AMV skulle ha till sommarstugan. 


Lördag planterade jag det sista och så gick jag ner till sjön för att börja stapla upp stenarna som ska vara för att hålla upp bryggan. Där gick jag naken bland småfiskarna som sam och fötterna och det var 22 grader varmt i vattnet och just då var livet lätt att leva. 

 

Söndag tog vi en tur upp till Strömgården för att äta lunch. Mysigt att sitta ute i solen och se på korna som går på åkern och hönsen som springer omkring. En väldigt mysig blomlåda såg jag också som jag var tvungen att fota. Så en sväng på loppisen. Så for AMV och Gubben hem och jag och Jack badade.

 

Konstigt nog så verkar han aldrig bli berörd av värmen och ligger i solen fast det är varmt.


Så kom måndagen och Kinabror och jag åkte till Östersund för jag skulle på Ögon och det tog så gott som hela dagen innan vi var hemma igen. På kvällen dundrade åskan och det kom en rejäl regnskur för första gången på länge.


Så kom gårdagen roliga äventyr. Det var en resa till tulpanstället i Backsjön, en by långt ovanför Sollefteå i skogen.

Vi började med fika.

 

Vilket ställe. Sjön låg blank. Det var lagom varmt för en utflykt och trots att tulpanerna började gå ut så lyste det överallt av de vackraste tulpaner i alla färger.


Det var inte bara det. Tänk när man går hemma så blir man fantasilös men här hade fantasin blommat ut och det fanns så mycket att titta på.

 

Vi gick en tipsrunda. Runt stora odlingen hade man gjort bänkar av gamla lastpallar målade i olika färger.

 

Klart att det fanns en trädgårdstomte. Det måste det ju finnas förstås.

 

En häftig damm med rinnande vatten ur en rotvälta.

 

Ner i en liten damm.

 

Överallt små figurer som tittade fram.

 

Överallt små söta dammar med djur.

 

Det var en fröjd att gå runt och titta.

 

Så fanns en underlig liten hydda som var så häftig.

 

Där skulle man nig kunna sitta och titta på molnen och drömma sig bort.

 

Vackra metallgrejor fanns överallt. Hon holländskan berättade hur hon kom hit upp och började odla tulpaner och så fick vi mat förstås innan vi drog hemåt. Vilken härlig dag.


Dagens ord: Om det inte vore för min onda fot skulle jag verkligen kunna säga att livet varit lätt att leva den här veckan.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

Onsdag 5 juni 16:06

Men oj, vilket ställe. Inte bara tulpaner utan massor av kul och spännande saker att titta på. Jag förstår att du trivdes där :D

http://ibod11.com

 
Soldansare

Soldansare

Torsdag 6 juni 17:24

Ja, nu är det blommornas och utflykternas tid. Det finns så många fina platser att upptäcka. Jag åker till Palma i morgon på två veckor och det ska bli skönt att bara få vila.
Hoppas att din onda fot snart blir bättre.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Dunsaluns

Dunsaluns

Lördag 8 juni 20:45

Åh, vilka söta igelkottar du hade gjort! Det är som att komma in i en saga när man besöker din blogg. Du har så vackra bilder och söta små verk överallt. Alltifrån ditt söta strandhus till trolska finurliga blomsterrabatter och det gulligaste potatisland jag skådat. Jag såg ett porträtt av dig också, så himla söt. Där skriver du om unga tjejer som ska passa på att njuta av sin släta hy och ungdomliga fägring, men asså, om du inte såg dig själv tillräckligt när du var ung så gör du då definitivt inte dig själv rättvisa nu heller. Du är ju hur söt som helst, lägg då till din finurliga personlighet och omgivningen och du har hela paketet - en sagoprinsessa i sitt fantasifulla blommande sommarrike. Njut av sommaren och att du är dig själv, det är det inte alla som är.

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Söndag 23 juni 08:23

         Midsommarafton och tyvärr har det varit kallt och blåsigt några dagar men jag har ändå försökt att få upp lite björkar framför bron och gjort en lövmatta och några kransar. Det finns ju otroligt mycket blommor i år så blomprakt finns det g...

Av Anita - Tisdag 18 juni 10:15

  Nu ni ska ni få höra. Alla har vi våra drömmar och jag har haft en del och jag har nog inte fått några förverkligat men nu ni. Jag har alltid älskat ånglok. Tror att dom första jag såg var på tv på gamla filmer. Dom är så mätkiga och har sådan...

Av Anita - Torsdag 13 juni 06:19

      Rackars katt, han har börjat vara ute tidigt på morgonen. Halv 5 väcker han mig och jag drar täcket över öronen och försöker somna om men när han inte ger sig så är det bara att kliva upp. Solen har redan gått upp och jag ser ut över sjön fr...

Av Anita - Söndag 9 juni 11:16


  En gång var det enkelt. Man ringde och fick prata med en levande människa som fixade det man ville.  Nu är det mesta svårt, för att inte säga omöjligt. Att datorer och telefoner skulle göra livet lättare att leva är fan ett stort skämt.   ...

Av Anita - Torsdag 30 maj 04:40

  Redan vid fyratiden väcker katten mig. Den knäppa katten är precis som jag. När det är vinter och snö vill vi inte kliva upp men nu attan vill han ut mitt i natten och jag kan inte somna om.   Fönsren står öppna och det är svalt coh skönt på...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards