Direktlänk till inlägg 27 oktober 2024

TIDEN GÅR

Av Anita - Söndag 27 okt 13:37

  +

En kort promenad ensam på strandstigen nu när hunden Jack är i Skåne.

Nu har det blivit vintertid igen och dags att ställa om klockorna och det blir mörkare på kvällarna. Ett jäkla fjask att hålla på att ändra tiden. Har aldrig fattat vad det ska vara bra för. Vilket blånylle som har hittat på det tro?


Nåja det har varit en bra vccka annars.Fint väder nästan hela tiden, bara idag som det regnar lite lätt.  

Väldigt fina kvällar med en fin solnedgång nästan varje kväll.

 

Det har hänt en konstig sak. Broder B Nalle och jag satt i godan ro i vardagsrummet när något knackade till på dörren och jag tänkte att det kom någon vilse jakthund. Öppnade dörren och där på marken låg en järpe och han dog nästan omedelbart. Den hade kraschat direkt in i dörren.

 

Visst finns det järpar i skogen men dom brukar inte vara framme på gården. 

Inte nog med det. Dagen därpå så var jag ner till AMV och Gubben stuga och där låg också en död järpe.

På facebook var det ytterligare en människa som hade samma. Så konstigt men kanske har dom varit i rönnbuskarna och ätit men att dom kraschat rakt in i väggen på flera ställen är ju underligt. Ja nog om det.


Vattengympa har det varit och två kvällar har jag ätit middag med Broder B och Frun och dom har varit här hos mig en dag så några ensamma middagar har det inte varit som tur var.


Torsdag var det vattengympa och det var skönt som manligt. Fredag så kom Gamle A och hälsade på Han fått ändra dagar nu eftersom vattengympan är ändrad till torsdagar och det är torsdagar han brukar komma och har så gjort i flera år.

 

Snart är det dags igen för hallouin men jag bryr mig inte men kanske kan jag sätta fram mita häxor. Få se.


En regnig dag som idag har jag ägnat mig åt att reparerat  mina slitna och trasig marchalltomtar och änglar som jag gjorde för många år sedan. Dom är blekta och har tappat pinnarna som man sätter ner i marken.

 

Det är ju tidigt att rota med julen men jag tänkte att längre fram så blir det så mycket att göra så det passade nu när jag har tid oh lust också. Nog har jag att göra men det här känns ju som lite roligare faktiskt och det är ju fint att ha många marchaller när julafton kommer. Verkar som om vi blir rätt många också så det blir kul.


Dagens ord: Hurra, inte en snöflinga har kommit. Ifjol låg snön och gick inte bort förrän i slutet av april.

 
 
Nordlund

Nordlund

Söndag 27 okt 14:50

Jag håller med dig gällande vintertiden. Det är ju bara jobbigt. Mörkt och ljust blir det ju vilket som liksom. Konstigt det där med fåglarna.

http://mobil.knasensdagarochtankar.bloggplatsen.se

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

Söndag 27 okt 20:24

Jag hoppas att det snart blir bestämt att vi ska ha samma tid året om. Vintertiden är ju normaltiden, den vi hade innan de kom på den här idén, så jag hoppas att det blir den som blir permanent. Jag tycker att solen ska stå som högst kl 12 på dagen.
Jättefina bilder och den första lite dimmiga bilden är fantastiskt fin. Märkligt med alla järpar som hittas döda.

http://ibod11.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Onsdag 23 okt 12:46

  Igår for Kinabror och Jack till Skåne och då blev det inte mycket gjort för mig för jag är alltid orolig när de mina är på vägarna och så längt också. Det blir så tomt utan dom. Inga hundpromenader längre och tiden går och hösten är snart slut o...

Av Anita - Söndag 20 okt 11:47

  Hela veckan har varit en fest. Löven har visserligen fallit men det har varit fint väder hela veckan och varmt och ingen blåst och jag har kunnat vara ute utan att frysa. Resan till fjällen i början av veckan var ju makalös. Onsdagen var det...

Av Anita - Torsdag 17 okt 10:02

  Vad ska man hitta på i födelsedagspresent till någon som fyller år och har allting. Det funderade DataFia och jag en hel del på men så hittade DataFia en grej på datorn så så fick det bli. Ingen grej men en överraskningsresa.   Så i måndags ...

Av Anita - Lördag 12 okt 14:30

  Det är mycket jag inte förstår och jag undrar om det är fler än jag som skjuter upp sånt man inte gillar. Det jag skjuter upp i det längsta är städning. Jag han stöka ute hur mycket som helst. Rensa och klippa och gräva och kratta utan att bli t...

Av Anita - Lördag 5 okt 08:53

  Nu hotar väderlekstjänsten om snö och jag säger NEJ NEJ NEJ inte än. Det är ju bara början av oktober och jag vill inte ha så lång vinter som det var ifjol.   Annars har det varit en skaplig vecka utom i måndags när det regnade. Då passade j...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards