Direktlänk till inlägg 5 oktober 2022

ORO

Av Anita - 5 oktober 2022 08:15

 

Nog finns det stora problem att oroa sig för i världen och hur allt ska bli. men det finns också små saker som kan göra en orolig, speciellt en surkärring och pessimist som jag.


Visst visste jag att den här veckan skulle vara full med allt möjligt men inte att det skulle bli så illa. 

Kinabror åkte ner till Skåne, hunden Jack blev kvar hos mig. Som vanligt är han och katten Morris ovänner så bara det är jobbigt.


Så skulle jag till tandläkaren igår och som tur var så var broder B hemma nu efter utlandsresan.

Skorstensbesiktning skulle det vara samma tid som jag skulle vara hos tandläkaren. Broder B stannade hos mig och träffade sotarkillen. Om man nu ska se något positivt så var det inget fel på muren så jag kan i alla fall elda i vinter. 

Dyrt brukar det vara också med den där besiktningen.

Inte har jag lämnat in bilen ännu för rutan som är trasig och igår upptäckte Broder B att det var något fel med snöslungan som behövde fixas och reservdel som måste skaffas.

  

Så satt jag här hos tandläkaren i nästan tre timmar och gapade och gapade. Helt slut blev jag innan jag kunde fara hem.

 

Nu har det börjat blåsa ute och då försvinner bladen på träden och det är då den stora deppen börjar för min del. 

Så länge löven är kvar så är det väl ok med hösten för onekligen så är det vackert.

 

Dagens ord: Alltid är det någonting som skaver.



 
 
Ingrid

Ingrid

5 oktober 2022 14:44

Du är inte ensam om att ha tandbesvär, för plötsligt har en kindtand börja ila, så det är väl snart dags för ett tandläkarbesök för min del också.
Jag tycker att hunden Jack börjar bli lite grå om nosen. Han har några år på nacken, eller hur!
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Anita

5 oktober 2022 17:51

Han är 8 år

 
Lena

Lena

5 oktober 2022 17:40

Hallå i stugan!
Vad glad jag blev när jag läste att Jack blev kvar hos dej! att dom sedan inte är vänner är ju trist, men kan dom vara i samma rum utan att slåss? Malte tål inga katter alls men katterna gillar honom, så här är avdelat med kompostram så dom har lika stor yta, fast visst är det trist…
Hösten ja & tänder… glömt att jag skulle boka tid hos tandhygienisten… tror det får vänta ett tag till :( men löven är fina ha ha
Önskar er en kväll *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Carmen

Carmen

5 oktober 2022 23:15

Så jobbigt för dig att du ska behöva känna denna oro. Tråkigt också att Jack och Morris inte kan låta bli att bråka med varandra. Men roligt att du har Jack hemma hos dig. Hoppas att det löser sig och dom kan bli vänner. Labradorer är verkligen något alldeles extra.
Sköt om dig.
Styrkekram Carmen.

http://mylife83.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

6 oktober 2022 05:35

ja, det finns mycket att oroa sig för i både stort och smått ... Världsläget är oroande, men inget vi kan påverka.
bra att du har Jack som sällskap, men såklart jobbigt att han och Morris är ovänner.
Att sitta så länge med munnen öppen hos tandläkaren måste vara en fasa!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards