Alla inlägg den 16 oktober 2022

Av Anita - 16 oktober 2022 06:37

Klockan är 6 på morgonen och det är mörkt ute. Väldigt svart till och med. Ser att det varit två grader kallt och nu är det bara en plusgrad. Ute regnar det ordentligt. Jag lyssnar på 60-talsmusik på radion och diskmaskinen mullrar.


Kinabror är fortfarande kvar i Skåne och idag åker hans son också tillbaka till Skåne. 

Skulle tro att de flesta älgjägare far hemöver idag. En sak är bra med det och det är att det är lättare att gå i skogen med hunden Jack när man slipper vara rädd att bli skjuten.


Det har i alla fall varit en vecka full av matlagning och stök. 

Härom kvällen var två av mina bröder och så Kinabrors son hos mig på middag. Det är roligt med dom som uppskattar mat och äter ordentligt. Jag gillar inte att sitta och äta ensam.

 

Hundarna är med förstås.

 

Gulliga Nalle kom också och naturligtvis Jack som ju bor hos mig just nu.

 

Torsdag var det dags att förbereda inför höstfesten på Håsjögården. Var över 40 anmälda så det blev ganska mycket att stöka med.

 

Jag dukade och satt in blommor och ljus och så hackade jag mat som skulle bli kreolsk gryta eller rättare sagt många grytor.

 

Gittan stekte och stekte och nog tog det tid . Vi hade roligt också för vi jobbar bra tillsammans.


Fredagen var det dags att ha festen och vi träffades två timmar innan för att göra det sista.

 

Så var det männen som skalade potatis och hackade sallad och andra grejor.

 

Många kastruller puttrade på spisarna och en god lukt spred sig i lokalen.

 

Blev en trevlig kväll och maten räckte som tur är. Det är det där att inte veta hur mycket som går åt. Det är det svåraste när man inte är kock utan bara en vanlig matlagningskärring. Nåja nu är det över och snart är det dags att börja med julbordet och det är ju värre minsann.


En ny vecka och det som är planerat är tandläkarbesök och så börjar vattengympan på onsdag och jag hoppas att jag kommer iväg på den. Jag har saknat vattengympan 

Så mycket jag saknar och så lite det blir. Nej slut för idag. Får väl gå och göra mat till hunden, till katten och till dom hungriga fåglarna. Ska bara vänta ett ta och se om det slutar regna.


Dagens ord: Så länge det är mörkt på morgonen och så fort det blir mörkt på kvällen. 



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards