Direktlänk till inlägg 18 maj 2022

ÅNTLIGEN

Av Anita - 18 maj 2022 08:57

 

I förrgår kväll mojnade vinden. Under dagen hade min vän Carin varit hit. Vi plockade ihop en massa grejor som hon ska ha till sin loppis och gud vad vi frös i kallblåsten nere i uthusen fast vi hade vinterkläder på oss. 

Så gick vi in och fikade och jag tände i braskaminen för att värma oss lite. 


Så igår var det lugnt och fint från morgonen.

 

och jag hoppades på en fin dag så jag skulle hinna göra lite utomhus. Såg att på andra sidan sjön hade björkarna slagit ut men här i kallhålet Fisksjön hade minsann inget slagit ut.


Åkte ner till kyrkogården i Pålgård för att sätta penseer på mammas grav och där var allt grönt och den fina kyrkogården hade till och med sådana träd med rosa fina blommor.

 

Den kyrkogården är så otroligt fin och till och med gräset var grönt.

 

Så hem och börja renas i land och rabatter. Så mycket att göra nu när det äntligen går att vara ute utan att allt blåser iväg. Tog en promenad bort till Kinabrors sommarstuga för att se om bryggan var kvar. Faktiskt inte så mycket vatten i sjön som det brukar vara den här tiden.

Då ringde gamla svägerskan och skulle komma och vi tog en promenad i det fina vädret.


Vad mer. Jo fåglarna förstås. Strandolle har kommit och en hel del snipor. Fiskmåsar några stycken. Jag såg två rådjur på gubbflon och tror att hon ska föda när som helst. Hon var tjock om magen och låg mest och lät sig inte störas av mig. Han stod vid sidan om och glodde på mig. Tur att jag inte skrämde dom. 


Idag skiner solen och jag hoppas att det kommer någon som kan hjälpa mig att ta fram hammocken så jag äntligen kan göra vår. Trädgårdsmöbeln lär jag väl klara själv. Det blev faktiskt lite grönt på gräsmattan och på åkrarna så nu finns det hopp.


Dagens ord: Man får vara glad för varje dag som det inte blåser.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

18 maj 2022 19:04

Det finns hopp om en vår och t o m en sommar :D Fina bilder från Fisksjön och kyrkogården.

http://ibod11.com

 
Göran

Göran

19 maj 2022 11:39

Fina bilder som alltid! Härligt att våren äntligen vunnit över vintern. Kalasväder här för tredje dagen i rad men nätterna är fortfarande väldigt kalla. Men värmen kommer, jag lovar!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards