Direktlänk till inlägg 16 april 2024

LÄNGTAN OCH MINNEN

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

 

Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme.

i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många olika sorters roller. Nu var det inte det som lockade utan det var Rom. Att sitta i en hel timme och se Italien. Att minnas hur det var. Språket, solen, alla vackra ställen. Maten som jag riktigt minns hur den luktade och så god den var.

 

Minns Gardasjön och hur jag fick en hatt och ett vackert korallsmycket av min dåvarnde sambo. Minns musiken och plasket av vågorna och alla människor som glada och tjattrande gick omkring och värmen. Solen var så varm.


På instagram kan man se små filmsnuttar från Italien med musik till och jag brukar titta på det ibland. Se venedig och minnas hur det kändes att åka gondol och sitta på torget bland alla duvor och se på folk gå förbi och dricka jättedyrt kaffe. Gå runt och titta på alla konstnärer som stod och målade lite överallt.


Minns Cattolica och resorna upp i bergen i en öppen sportbil med en gullig kille från trakten. 

Minns när jag dansade en natt uppe på ett tak när havet med ljusen lyste nedanför och eldflugorna for omkring i träden och jag minns till och med att Strangers in the night spelades. Gud så romantiskt. Varm mitt i natten och jag hade min rosa klänning med bara tunna axelband och jag frös inte ett dugg.


Nu när man är väldigt trött på vintern spelar jag en italiensk skiva i bilen och lite vemod är det att veta att aldrig mer får jag uppleva något sådant. Det känns tungt i hjärtat att det är så att bli gammal. Allt roligt tar liksom slut och man får nöja sig med det lilla.

 

Som tex gå på tovningskurs och det gjorde jag igår. Jag hade ju gjort färdig min häxa så igår gjorde jag och några fler en bikupa istället.

 

Annars är det bara att skriva protokoll och uträtta sänt som ska göras.


Dagens ord: Längtar efter vär,me

 
 
Ingrid

Ingrid

Tisdag 16 april 10:11

Visst är det härligt att man har minnen att plocka fram när vardagen och tristessen blir lite för övermäktig. Åke och jag var på en bussresa till Gardasjön med fina utflykter i omgivningarna.
Nu får vi vänta på våren, för även om det går trögt så kommer den ju till slut.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Göran

Göran

Tisdag 16 april 11:06

Fina bilder, som alltid! Har du kollat på gruppen jag bjöd in dig till på FB? "Vi som gillar naturväsen". Tror säkert att du kan hitta ett o annat i din närmiljö som skulle platsa i den gruppen. Om du vill förstås.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

Tisdag 16 april 15:03

Du har massor av värmande och glädjande minnen och du minns alla detaljer och ögonblick. Det är härligt att kunna återuppleva allt det genom minnena. Men det är klart att det vore ännu roligare att få skapa nya fina minnen från de platser man längtar till. Men nu ska väl i alla fall vintern vara på upphällningen.

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

Onsdag 17 april 12:26

Förstår att du är trött på vintern ... det är jag också och ändå är min vinter mycket kortare än din! Fina minnen har du och visst längtar vi nog alla tillbaka till när vi var yngre :)
På YouTube finns massor med trevliga videofilmer från Italien om du vill se mer ...

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Åke

Åke

Torsdag 18 april 07:45

Vilka minnen. Lassgård är bra :) Ja nu närmar sig våren. Jo det vart premiären ensam nu på 4 hjulingen. Jag puttrar bara i ca 10-15 km/h. Man kan bromsa med handbromsen och foten sitter tryggt på fotstödet. Det står ingen om att inte få köra 4 hjuling på läkarintyget ;) Jag måste ut och få luft innan jag förgås på riktigt. Bäckarna brusar så härligt nu, skogsduvorna är framme här med vid fågelmaten, dotterns skymtade en trana landade på isen nedanför i söndags. Nu är våren på stort G, men det är bakslag några dagar nu med snö och dom hotar med mer än -5 på nätterna ett tag över helgen.

http://https://nacka144.se

 
Soldansare

Soldansare

Lördag 20 april 17:00

Här snöade det så sent som i tisdags och kallt är det. Men vårblommorna kämpar i alla fall.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Emma

Emma

Söndag 21 april 07:52

Jag fryser ofta. Jag eldar i pannan men fryser ändå. Jag fick lära mig att fylla petflaskor med vatten, nästan fullt. Sedan värma dem i micron. Länge, men inte så att de exploderar.sedan sover jag med dem i sängen. De är fortfarande varma på morgonen.

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

Anita

Söndag 21 april 14:06

Jo när jag var liten fyllde mamma en glasflaska och drog på en yllestrumpa och lade den i fotändan. Vi hade ännu kallare då än nu

 
Göran

Göran

Måndag 22 april 18:00

Vad är det med den här bloggen som lockar till sig så många kommentarer på engelska. Rätt som det är så är det 5-6 st i flödet på huvudsidan och om man kollar så är nästan alla skrivna här. Fast inte på nyare inlägg utan de kan vara flera år gamla ibland. Förstår inte syftet varför nån för så. Kan det vara nån sorts hacker-attack? Att kontakta admin är ju dessvärre meningslöst för de svarar aldrig oavsett vad man försöker uppmärksamma. Därför tror jag att det är med admin som med Gud. Han7hon finns för att vi har hittat på henne/honom!
Alltså på renare svenska - finns inte i verkligheten!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Anita

Tisdag 23 april 00:13

Jag har försökt admin men inte fått svar. Brukar radera dom så fort jag ser dom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards