Alla inlägg den 2 april 2024

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

 

Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.

 

Så började snön vräka ner. 

 

Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället. 

 

Medan Jack lekte i snön och är den enda som uppskattar snö så rökte jag lax i abu-röken. Det gick bra. Det var mening att vi ska ha middag på påskafton så det passade bra att vara inne och förbereda maten.

Det skulle ju bli soligt och fint på påskafton sade man på tv men men.....

 

Så blev det då påskafton men det blev ingen sol men regnade i alla fall inte. Mitt på dagen hade vi en egen liten pimpeltävling borta hos Kinabrors sommarstuga.

 

Var blött och subbigt på isen efter regnet och blötsnön.

 

   

Nappade väldigt dåligt Kinabror vann och jag var inte med utan eldade brasa så vi kunde grilla lite korv.

Vi gjorde så.

 

Tänk att vanlig korv kan vara så gott bara för att man grillar för öppen eld och sitter utomhus.

AMV och Gubben var också med och så SnickarMagnus med fru och ett par som var hos dom över helgen.

 

Så gick AMV hunden Jack och jag hem och vi var rätt trötta efter pulsande i blötsnö. Vi satt i soffan och somnade nästan men det var bara att sätta igång med middagen. Vi var ett litet gäng bara 9 personer. Som mest har vi varit 25 och jag förstår inte hur man orkade med det. Visst märker jag att jag har mindre ork och att allt går mycket långsammare.

Tur att jag hade AMV som hjälp i alla fall. Allt går mycket lättare när man har sällskap.


 

Så blev det mat och kaffe och glass och hjortronsylt och rullrån.


Som vanligt hade jag kokat för mycket potatis och för mycket av allt så Kinabror och jag har ätit av maten i flera dagar.

Mulet och regn och blötsnö hela helgen och blött överallt. Vägarna ska vi inte tala om. Det är minsann en riktig katastrof just nu. Spårigt och hemskt.


Så idag skiner solen och är minusgrader och blåsigt.

Igår plantade jag om blommor och fixade med gurkfrö och lite av varje. 


Jag hör spillkråkorna bråka med varandra. Koltrasten har fått sin fru hit nu så nu är dom två av mina favoritfåglar Nu behövs ännu mer frö för nu ska det ju byggas bo och läggas ägg för många fåglar så det behövs mat.


Dagens ord: Snart kanske det blir lätt att leva hoppas jag.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards