Direktlänk till inlägg 12 maj 2022

PESSIMISTEN

Av Anita - 12 maj 2022 09:04

 

En dag sedan sist som det varit skapligt lugnt åtminstone någon stund ibland. Det var måndagen och då krattade jag och stökade ute hela dagen.


Hela tiden fanns tankar på min bil. Jag har batteriet på laddning och det var inte annat än att beställa ett nytt batteri genast för nu har jag ingen jag kan åka med eftersom bröderna är borta. 

Vet att det blir dyrt förstås och nu går det pengar igen så nöjen och roligheter kan man ju glömma.


Skulle hämta batteriet på onsdagen och tänkte förstås på allt som skulle gå fel.

Att jag inte skulle få igång bilen och att batteriet inte hade kommit så jag fick fara hem igen och gick bilen då eller?

Om jag fick batteriet så skulle jag åka till en verkstad som kunde fixa det.

Hade dom tid eller skulle jag hem igen?

Såg allt klater framför mig och började tänka att en ny bil med en massa data i är bara skit för aldrig har jag lagat och stökat så mycket med någon gammal härk som med den här nyare bilen. Usch vilket dåligt humör jag varit på. Men.....marken är full med vitsippor som lyser som stjärnor.

 

Så kom tisdagen och trots blåst och kallt så blev det en trevlig dag. Min bloggkompis från Frösön kom. Vi skulle planera inför några dagar i augusti då vi ska göra något kul tillsammans.

Jag som inte kommer iväg någonstans medan alla mina vänner åker utomlands och överallt blir ju kvar här som en gammal stubbe. Nu ska det bli några dagar semester och vi får se vad det blir. Troligen inte så långt men kommer jag bara längre än till Hammarstrand får jag vara glad. Vi hade en trevlig dag där vi satt inne och planerade och värmde oss vid brasan.


Inte nog med det. Jag fick ett gulligt brev med två fina bilder från en annan bloggkompis Emma. En ung tjej från Piteåtrakten som målar det underbaraste bilder och bor på en liten går och har så söta fina getter och andra djur. Jag blev så glad. 

 

Så blev det onsdag och jag tänkte redan på morgonen att nu blir det säkert någon elände och något som kommer att krångla. Så fort man har med bilar att göra så blir det klater och dyrt och fan och hans mormor.

I min pessimistiksa hjärna så for bara tankar om vad som skulle gå fel och hur dyrt det skulle bli. 

men bilen gick igång och jag kom fram utan krångel och batteriet hade kommit och jag fick komma på verkstaden genast och killen som fixade kände jag sedan förut och det gick snabbt.

Sedan åkte jag till DansBritt och fikade och sedan till granngården och hämtade skit och jord.


Så hem och framåt kvällen slutade det blåsa och jag kunde gå en runda fast jag saknade Jack förstås.

 

Det hade regnat lite grann och lupinerna börjar sticka upp och ha fina små droppar på sig. 

 

Jag gick badstrandsrundan och vattnet har stigit högt nu när isen börjar smälta. Mer regn och till och med ett par åskknallar frampå kvällen.

 


Dagens ord: Goda vänner och vitsippor gör i alla fall humöret lite bättre.




 
 
Göran

Göran

12 maj 2022 10:48

Fördelen med att vara pessimist är ju att man aldrig behöver bli besviken. När det går åt h-e (precis som man förutsåg) är det istället en viss tillfredsställelse i att få säga: "Vad var det jag sa?"
Sen är man ju också beredd på nästan alla motgångar eftersom man redan målat f-n på väggen långt i förväg. Det är som jag skrev för nån dag sen: "Man ska int´ glädjas i onödan!"

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Hanneles bokparadis på Hisingen

Hanneles bokparadis på Hisingen

12 maj 2022 14:42

fördelen med att inte oroa sig i förväg är att man behöver oroa sig bara en gång

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

12 maj 2022 15:53

Det var ju för väl att dina farhågor inte slog in. Vilken lycka det måsta ha varit att allt flöt på och fungerade så bra :D Tack för en trevlig stund i ditt varma, mysiga hus. Det bästa med att vi ännu inte har bokat något är att vi kan ändra oss om det dyker upp något väldigt fint tips :D
Men hur det än blir så ska det bli kul.

http://ibod11.com

 
Ingrid

Ingrid

12 maj 2022 16:59

Jag håller med Göran, eller rättare sagt, Åke skulle ha gjort det, för han var en riktig pessimist och var väldigt nöjd över att han sällan blev besviken, men ofta glatt överraskad.
Så skönt att det gick bra med bilen och nu hoppas jag att den kommer att rulla snällt ett bra tag till.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Soldansaren

Soldansaren

14 maj 2022 09:15

Jag är också en sådan där som ser allt elände som kan inträffa snarare än allt roligt. Men man blir ju som sagt glatt överraskad ganska ofta. Blir det elände blir jag tvärlugn för då är det ju ändå som man trodde. Skönt att det ordnade sig med bilen u alla fall. Bor man som du är man ju beroende av att den ska funka.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
wordle

wordle

27 april 2023 15:42

I found a lot of interesting information while reading your article. I will follow your next posts.

http://wordlewordle.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards