Alla inlägg den 9 maj 2022

Av Anita - 9 maj 2022 07:48

 

I lördags morse vaknade jag och såg att sjön hade gått upp.

Om inte om funnits hade jag blivit glad men det blåste utav helvete och var bara någon enstaka plusgrad. Ingen spegelblank sjö inte. Isande kallt.


Jag packade bilen och drog ner till byn. Det var den stora städdagen på byn. Det hade kommit nästan 20 stycken som skulle hjälpas åt.

Jag skulle städa bakstugan och jag tycker om att städa där det verkligen behövs . Tänk er en blandning av mjöl och aska som är nertrampat i golvet. Då gäller det att ligga på knä med rotborste och gnugga och gno. 

 

Nu hade jag sådan tur att jag fick med mig en gammal skolkamrat som flyttat hem på gammeldagarna.

Han hjälpte mig att sätta upp den nya skylten.

 

och putsa fönster och putsa fönster är jag ju totalt värdelös på. Utanför var det ett gäng gubbar som röjde sly så det var full fart.


Om inte om vore så hade allt gått bra men när jag skulle starta bilen gick den inte igång. Batteriet var urladdat igen. Tur att jag hade startkablar och hjälpsamma gubbar så till slut så kom jag igång.. Vi skulle få lunch på Håsjögården och när jag skulle hem gick bilen inte igen. Ny start med hjälp av gubbarna och så hem och sätta på laddare. Jag blir så jävla less. Typiskt när Kinabror åkt bort så nu vet jag inte hur jag ska göra. Köpa nytt batteri för dyra pengar förstås när jag just gjort av med massor på bilen. Nu känns det inte bra.


 

Innanför rutan på växthuset blommar det några vitsippor men annars är det dåligt på blomsterfröjden. Åjo, inne blommar pelargonerna som sjutton men det verkar dröja innan jag vågar ta ut dom i växthuset.


Inte kan jag räfsa bort mossan som sorken härjat i heller för blåsten som aldrig verkar ge sig. Nu känns det skittrist på alla sätt. Nej nu får jag väl ta och ringa och försöka få tag i ett batteri. Det finns väl ingen annan utväg. Det går inte ett dugg bra nu tyvärr.


Dagens ord: Vårskriket verkar inte ha hjälpt ett dugg.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards