Alla inlägg den 18 oktober 2022

Av Anita - 18 oktober 2022 18:14

 

Dagarna går och det blir en ny vecka. Hunden Jack och jag vandrar flera gånger på dagen. Vi har plockat in ved och fyllt under bänken på förstukvisten. Bra att ha nära till när det kommer värre tider.


Vi har tagit bort lite löv under lönnar och björkar men det mesta får bli kvar till nästa år.


Vi fick se att sanden på badstranden hade blivit så slät och fin. Inget skräp och ingen dy, bara len sand.

 

Lite disigt i luften men inte särskilt kallt.

 

Hunden Jack letar pinnar och tar sig ett bad. Inte jag.


Holländarn och Broder B jobbar med att göra ett nytt postlådeställ som kommer att bli något alldeles extra. Ni ska få se när det är färdigt.

 

Min fina ek har inte tappat bladen utan står och lyser bland alla andra nakna träd.

Mörkret är tätt och jag är ganska nerstämd.


Fått både fika och middag hos Broder B och Frun och det är tur att dom fortfarande är kvar så jag har någon att umgås med.

 

Det är tyst nu. Till och med canadagässen har dragit söderöver.

Nu har småfåglarna från skogen kommit och börjat tigga frö. Det får bli brödsmulor och sådant för jag har inte kommit mig iväg för att handla solrosfrö än.


Nu blir det nog några dagar med lite liv i alla fall.

I morgon kommer DansBritt och vi ska titta efter dom sista svamparna.

Sedan imorgon kväll kommer Kinabror tillbaka från Skåne. Tänk vad Jack ska bli glad. Jag också för den del.

Så börjar vattengympan imorgon eftermiddag och det har jag längtat efter.


Torsdag ska jag till tandläkaren och få mina nya tänder och tänk om jag kan tugga äpplen nu igen. Det vore också något jag längtat efter 


 

Dagens ord: Snön har i alla fall inte kommit ännu.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards