Alla inlägg den 24 oktober 2022

Av Anita - 24 oktober 2022 11:47

 

Tidigt i morse åkte Kinabror och hunden Jack mot  Skåne och nu blir jag ensam ända till i februari. Ja, katten är ju kvar förstås. Det började snöa i morse och jag blev som vanligt väldigt nerstämd och gruvsam för vad som ska komma.


Så är det den förbannade bilen. Igår så var det bara en lampa som var trasig men det är konstigt. Radion låter dåligt, ac-n är trasig.

Rutan som gick sönder fast jag inte ens körde har jag inte lagat ännu. Det saknas pengar.

Som tur är så är Broder B här just nu och ska byta till vinterdäck till mig och det var ju väldigt snällt så jag slapp lasta däcken i bilen och fara till verkstad och göra av med ännu mer pengar. 


Nä nu går vi till positiva saker. Fåglarna är galna nu när dom fått solrosfrön. Hackspetten och ekorren har kommit hit och småfåglarna förstås. Dock har inte domherrarna kommit ännu men det blir väl nu. När snön kommer så brukar dom komma.


Fredagen var en lite märklig dag. Det skulle bli sol men världen var inbäddad i dimma hela dagen.

 

På eftermiddagen gick Jack och jag vår vanliga badstrandsrunda.

 

På något sätt är det vackert och magiskt med dimma.

 


Borta vid ån var det riktigt fint.

 

Solen lyste igenom lite grann då och då men bara lite.

 

Så gick vi stigen hem och den var om något riktigt magiskt och vi kände oss som om någon tittade på oss.

 

Vi går ju varje dag Jack och jag. Lördagen och söndag gick vi förstås. Måste passa på innan dom åker iväg. Det är inte lika kul att gå ensam.

 

Bort mot stedesbacken gick vi och jag råkade precis gå när solen satt sig på storgranen. Nu är dom vita höbalarna borta. BonnAnna kom och hämtade i helgen.

 

Bäcken forsade ordentligt borta vid vättarnas hem.

 

Ormbunkarna är gröna länge och jag tycker att dom är så fina.

 

När man går i vättarnas skog ser man alltid något nytt som man inte märkt förut. Som det här hålet som man undrar vad som finns bakom egentligen..


Nu är det slut med blommorna utomhus för flera minusgrader har gjort sitt men inne blommar det fortfarande väldigt mycket som orkideerna tex.

 

Slutar med en solnedgångsbild för någon stund kommer solen fram faktiskt.


Dagens ord: Nu är det över och värre tider väntar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards