Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

UTMANINGAR

Av Anita - 18 maj 2010 12:38

  

Utmanad av "solagast" att visa 10-de fotot i arkivet  och då får det väl bli så.

Det här är en lite märklig blomma egentligen. Den heter Pestskåp och växer i diken i fukten. Samma tid som kabelekan och gullpudrans blomningstid. Så småningom får den jätteblad. Den doftar gott men starkt, lite som bittermandel och fransk tantparfym.


Så kommer nästa utmaning. Det är Ingrid på Gotland som visar månadens bild som ska höra till ordet STARK. Hade tänkt att jag skulle få se björnen och få till det som "stark som en björn" men inte.

Tar det här istället.  

När jag fyllde 60 blev jag bjuden på en mysig resa av mina kompisar bla till ett ställe där det var 100-tals snickrade figurer. En som drar en hel gris måste väl vara STARK.


Annars känns det lite lesset idag. En av de godaste och gulligaste gubbar man kan tänka sig har hastigt dött.

Han var en sådan som alltid funnits med sin dans, sitt glada skratt och sitt härliga musicerande. Såna tror man alltid ska finna och det blir ett stort tomt hål efter dom, men som hans dotter tänkte: Änglarna får i alla fall livat nu när han kommit.

  


Annars har värmen försvunnit nu och det är lite mulet och grått. Har varit iväg och köpt lite blommor till gravarna idag så nu ska det bli planterande ikväll.


Dagens ord: Inget är för evigt. 

 
 
alice.

alice.

18 maj 2010 15:10

Sv; Vem har sagt att jag vill att snygga killar ska krama mig? Kanske jag vill, men om jag inte blir smal kommer jag ändå inte låta några snygga pojkar krama mig.

http://sommarregnsdans.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

18 maj 2010 15:19

Hejsan!
Orkar man dra på en gris, då är man stark, helt klart!

Så tråkigt att du förlorat en god vän, men hans dotters kommentar tycker jag är helt underbar, klart att änglarna ska ha lite kul de också.

Här är det första dagen med riktig sommarvärme, riktigt gott är det att gå omkring i kortärmad tröja och känna sig lite småsvettig.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ann

Ann

18 maj 2010 15:35

Fint skrivit om vår älskade Offa! Idag börjar tomheten infinna sej efter gårdagens chock...Vikbäcken blir sej aldrig mera lik...Vi saknar Offa så, men som sagt Musikhimlen har nu fått en basist-ängel som inte går av för hackor....Nu är det minnena av glada, goa, fina, snälla Offa som lever kvar...
Jag ska försöka skriva nåt i min blogg men har inte förmått ännu....
Kram till dej Anita!!!

http://dansann.blogg.se

 
Margit

Margit

18 maj 2010 19:14

Fina bilder du bjuder på, Anita!!! trevligt att titta o bläddra...var ett taf sen sist...
Ser att du också redan tagit5 fram hammocken...härligt att sitta o gunga i...Lasse har också köpt en sedan vi träffats, men inte plockat ihop den ännu.
Vilken härlig katt, Oska ser ut att vara!! Gosig och snäll.
Läste också att en vän/bekant hastigt lämnat...Ja man vet aldrig nåt om morrondagen och tur är ju det.
Kramen vännen och önskar dig en fin kväll!!!

http://margitholm.blogg.se

 
zaq

zaq

18 maj 2010 21:26

Ord som lämnar en i eftertanke och sorgsenhet, bilder som lockar till skratt och förundran och glädje, Våren är här!

http://zaq.blogg.se

 
Ingen bild

Titti

19 maj 2010 13:23

den blomman hade jag inte sett förut! undrar om den finns i min landsända med?

kul träfigur, det syns verkligen hur han får ta i för att dra hem sin gris.

så tråkigt att du mist en god vän...
småningom får ni träffas igen, "på andra sidan!"

Kramar!!!



 
Skatan

Skatan

20 maj 2010 06:53

Neej, inget är sannerligen för evigt. Och ... om man tänker efter ordentligt ... är det ju tur att det är så.

Man får passa på att leva när man lever ... och så ska det ju vara "lätt att leva" också ... annars ...

Kram du fina Skogsnuvan ... Snart är du ledig från lönejobbsslitet och kan jobba med preciiis vad du vill och vara ledig när det passar dig ...

Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards