Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Anita - 1 maj 2010 17:01

Känns som om jag varit väldigt positiv och glad länge nu. Dags att reta upp sig lite igen.

Det känns som om allt ska göras om nu för tiden. Ingen och ingenting duger som det är.


Många program på tv där man gör om folk. Ändrar kläder, hårfärger och frisyrer och makeup. Ibland kan jag inte ens tycka att allt blir bättre utan sämre men jag har kanske konstig smak.


Så idag när jag gjort en "makeover" i mitt hus. (klart att man ska använda engelska ord också) Duger väl inte med att "göra om", fixa till, städa upp. Nej fint på engelska ska det vara.


Jo, jag satt ner rumpan en stund för jag var trött och hamnade framför ett tvprogam med 2 omansamma gubbar, Simon och Tomas. Dom hade ett program som heter Sveriges fulaste hem.


Jag höll på att smälla av. Vilka oförskämda arroganta jävla gubbtokar. Överlägsna och otrevliga.


Herre je om dom kom in i mitt hus med nöffander grisar. skrattande häxor. Jag har till och med kylskåpsmagneter. Fy så hemskt. Man kan ju nästan döööö. Inte tror jag att dom skulle gilla att jag har änglar i taket på badrummet heller.

Med vilket förakt dom skulle se på mig och mitt hem.


Dom pratade om att "bryta mot alla designeregler. Va faan är det? Tur att man inte vet. Stackars folk som ska komma hem och se hur dom har förstört deras hem.


Dom till och med gnällde på deras lakan. Dom var ostrukna. Tror knappast att dom där styker sina lakan. Med den astronomiska lön dom lär ha så låter dom väl någon annan göra det.


Önskar att dom fick ligga min skrövliga säng med fjädrar som sticker upp i ändan bara som rent straff för att dom är så överlägsna.


Nu mina vänner ska ni få se en som verkligen gör en lyckad makeover.

Det är mamma jord själv det.


Det här är i början av maj.


    

Det här strax före midssommar inte ens 2 månader senare.

  

Min änglatrumpet som stått med bara nakna pinnar hela våren är redan så här.

  

Om ett par månader är den så här.
















Slå det ni alla makeover-hejsantjosankonsulter.

 Simon och Tomas ta er i häcken.


Dagens ord:

Smaken är som baken delad.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards