Direktlänk till inlägg 29 januari 2023

EN RENT SKAPLIG VECKA

Av Anita - 29 januari 2023 12:11

 

Det snöade bara lite grann och var inte särskilt kallt och ibland kom en solstråle och gladde mig. Dessutom upptäckte jag att mörkret håller på att dra sig tillbaka, sakta och vid tre-tiden är den inte längre mörkt.


Onsdag var det en massa grejor på gång. Visst är det så. Antingen ingenting eller också allt samma dag.

Det var fullt upp hela eftermiddagen. Först handla och vattengympa. Sedan styrelsemöte och till sist födelsedagskalas hos Broder B. Jättegod smörgåstårta och trevligt sällskap.


AMV och Gubben kom och hälsade på. Tror att det var på tisdag.

 

Torsdag kom Gamle A och hälsade på. Alla dagar har Broder B och Nalle och hälsade på en sväng.


Så på fredag var det en sådan dag som det sällan blir. När man har så mycket att uträtta och allt går på tok som det vanligen brukar göra men det flöt.

Apoteket där det brukar vara kö. Ingen före mig. Alla mediciner jag skulle ha fanns och en kvinna kände igen mig från bloggen och talade om att hon alltid brukade läsa bloggen och tyckte att den var bra. Allt beröm man kan få suger jag åt mig för det är minsann sällan man får beröm för något.


Så köpa en konstig glödlampa på elaffären och den fanns.

Så lunch tillsammans med DansBritt oh det var jättegod mat, fisk med räkor och jättegod sås.


Så hem och blev bjuden på middag hos Broder B. Sparkade hem i mörka kvällen och det var en sådan kväll då djuren rörde sig i skogen. Älg som brakade på. Troligen orrar eller ugglor som flög omkring i träden så det knakade.

 

Så igår var det fint väder och Broder B, Nalle och jag gjorde oss en ganska lång vandring för att se vad en nyplogad skogsbilväg gick. Visst var det en nyaverkning på gång. Det är underligt att det finns skog kvar. Kalhyggen brer ut sig och jag blir alltid så lessen. Vi ångrade att vi inte hade kaffe med oss men när vi kom hem så kom Broder B:s fru från jobbet och vi åt lite varmkorv.


Idag började jag med att se Farmen och det är väl inte kulturellt minsann men jag gillar det. Först och främst för naturen och det gammeldags bonnlivet. Skulle gärna vara med där faktiskt.


Så Hotell Romantik. Det är dejtingprogrammet för dom över 65 år. Det sägs också vara skämmigt och banalt men jag tycker att dom är jättetuffa. Dom dansar och gör roliga saker och förstås vill ha en ny människa att bli tillsammans med.

Kvinnorna är ungdomliga och fina och dom tycker att dom är snygga själva också och det beundrar jag dom för. 

Jag som tycker att jag är skitful skulle aldrig i livet våga vara med på något sånt. När jag vet hur jag såg ut när jag var ung ser med fasa på hur jag ser ut och skulle säkert inte våga visa mig där. Så jag tycker att dom är häftiga som vägar.

Slutar med en bild på hur jag såg ut när jag var så där 16 år och visst var jag väl lite söt. Själv tycket jag inte det då heller.

 

Kallades för ängeln och AMV var Dolly. Ack denna ljuva tid.


Dagens ord: Lite ljusare och ingen snö och sparken glider fint på byvägen.



 
 
Ingen bild

Liselotte

29 januari 2023 14:43

Men visst är det härligt att dagarna blir ljusare!
Och du, sök till Farmen vetja, tror du skulle sopa banan med all kunskap som jag förstått att du besitter! Gör det!! Du kanske vinner en halv miljon kronor och då har du råd att göra en resa till Italien.

 
Ingrid

Ingrid

29 januari 2023 15:16

Du var jättesöt som 16-åring! Nu är det ju några år sedan vi träffades, men du var väldigt söt på den tiden också.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

30 januari 2023 07:18

Det låter som en bra vecka och en sådan behöver vi alla. Fina bilder från ditt vintervackra Fisksjön och en söt tjej på sista bilden. Jag såg exakt likadan ut i håret i den åldern så det var nog tidstypiskt.

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

30 januari 2023 17:48

Ser ut som en bra vecka vid Fisksjön!
härliga bilder! du var jättesöt på bilden där ... och jag tror du fortfarande ser bra ut!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
basketball stars

basketball stars

31 januari 2023 05:56

Vi behöver alla en bra vecka, och den här verkar bra. Fina bilder från din snöiga Fisksjön, och den sista visar en söt tjej. I den åldern såg mitt hår exakt likadant ut, så det var nog standard på den tiden.

http://https://basketball-stars.co

 
Carmen

Carmen

1 februari 2023 08:03

Nytt lösenord igen...

1965.

KRAM.

http://mylife83.bloggplatsen.se

 
Bosse+Lidén

Bosse+Lidén

2 februari 2023 11:10

Mitt pojkhjärta hade slagit flera extraslag om jag stött på henne.
Om du kommer med i en kommande Farmen-säsong ska jag definitivt titta och hålla tummarna för dig.
Visst är det så. Vissa dagar händer "inget". Andra dagar allt för mycket.
Vattengympa låter som något jag skulle ha nytta av.
Fina bilder du bjuder oss besökare på.

http://gotlanduppochner.com

 
lenakee2

lenakee2

24 november 2023 08:50

Your writings stick out to me since the content is interesting and simple to understand. Even though I've read a lot of websites, I still like yours more. Your essay was interesting to read. I can understand the essay better now that I've read it carefully. In the future, I'd like to read more of your writing.

http://slopegame.one

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards