Direktlänk till inlägg 5 december 2023

KYLAN FORTSÄTTER

Av Anita - 5 december 2023 12:37

 

Igår åkte Kinabror och hunden Jack iväg till Skåne. En resa på över 100 mil och jag är alltid orolig när jag har några av mina nära ute på vägarna men dom kom fram välbehållna och jag kunde andas ut. Men ni kan tro att jag saknar hunden Jacks tassande på min trappa för att få morgonosten som han alltid vill ha. Tre skivor ost och tre hundgodisar. Så ska det vara. Jo det är klart jag saknar Kinabror också. Det blev tomt på gården.


 

Fåglarna vill ha mat varje morgon och nu såg jag hur katten Morris satt i fönstret och stillade. Jo minsann, där satt en ekorre och mumsade. Det har inte varit någon här på länge men nu kom det en stor och fet en men så gullig.


Tur i alla fall att min andra bror Broder B med fru bor kvar i närheten. Jag tog sparken igår eftermiddag och åkte bort till dom. Dom skulle bjuda på mat.

   

Det var så där 16 grader men fuktigt så min halskrage var alldeles blöt när jag kom fram. Senare på kvällen när jag for hem var det stjärnklart och det var fullt med iskristaller överallt. Fint att titta på men kallt och mörkt i alla fall.

 

I dag har jag följt med Broder B med Fru till Hammarstrand. Kattsand till lata katten som inte vill gå ut och pinka och dom andra hade lite ärenden Vi åkte upp till Kinabror för att få lite kaffe och det fick vi och hans Sambo hade bakat lussekatter och goda saffransskorpor. 


Solen började gå upp och lyste på bergstoppar och trädtoppar men orkar inte ner på marken innan den går ner igen. Jag passade på att gå ner och hämta min julbock men sedan eldade jag i spisen för att få lite värme.


Jag ska gå upp i sovrummet och byta till flanellakan. Jag har redan flanellpyjamas men det är kallt på nätterna nu och jag vaknar ibland och fryser. Som tur är så fryser katten också så han kryper ner och värmer mig. Det är kallt och mörkt och lite ensamt om nätterna. Vintern är en plåga, tro inte annat.

 

Att göra julkrans brukar vara ett nöje när man kan ta sig till skogen för att hämta lingonris och enris och annat fint att dekorera med. Nu fick jag ta den gamla stommen och försöka få till den så gott det gick men inte blev den fin precis.

Så är det nu för tiden. Ingenting blir så fint som det var förut. Blötte upp lite mossa jag hade i en påse och det fick räcka.

 

Ser att det är massor med snö på växthuset och undrar om det kommer att rasa ihop. Allt är täckt av den jäkla snön och visst. Jag vet att ni tycker att det är fint och tomtelikt men som jag säger. Julen är finast på julkort.


Förresten, dags att skicka julkort men oj så dyrt portot har blivit. Jag som brukar skicka minst 20 st. Det är ju massor med pengar i porto. Sedan det blev Postnord så höjer dom ständigt och jag tror att det är på jävelskap bara för att man ska få folk att låta bli att skicka kort bara för att dom kommer att säga att man måste dra in postgången för oss som bor ute på landet så dom kan säga upp personal. Det tror jag faktiskt. Vi ska ju inte ha någon service på något sätt fast vi har dyraste skatten i hela landet. Tänker jag på det blir jag så förbannad så det är bäst att jag slutar nu.


Dagens ord: Tur att tvn finns så jag kan titta på Robinsson och se det gröna fina vattnet och sanden och värmen och drömma mig bort för någon liten 


 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

5 december 2023 16:44

Det går inte att komma ifrån att det är fantastiskt vackert med sol, snö och rimfrost i träden. Men allt fint har ofta en baksida och du får slita hårt med allt när det är vinter. När jag läser om hur du har det är jag glad att jag valde att flytta in i en lägenhet där jag har det varmt och gott och slipper allt jobb. Men å andra sidan så har du det mycket bättre om det skulle bli strömavbrott. Kaminen och vedspisen gör att du skulle klara dig länge.

http://ibod11.com

 
Ingen bild

Jacobjsdhfg

11 december 2023 09:23

Det verkar som om du har haft en intressant morgon med fåglar, katten Morris och till och med en ekorre! Det är trevligt att höra att din andra bror och hans fru bor i närheten och att de bjöd på mat. Ibland är det härligt att ha familj och vänner i närheten när man behöver lite sällskap eller hjälp.
http://drivemad2.io/

 
Ingen bild

Jacobjsdhfg

11 december 2023 09:24

Det låter som att du är orolig för ditt växthus på grund av den tunga snön. Det är förståeligt att du oroar dig för dess stabilitet. När det gäller julkorten, så kan jag förstå att portokostnaderna kan kännas höga. Men det finns fortfarande många som skickar julkort och det är en fin gest att visa uppskattning för nära och kära.
http://drivemad2.io

 
seo оптимизация

seo оптимизация

Onsdag 10 jan 11:16

Pretty good post. I have just stumbled upon your blog and enjoyed reading your blog posts very much. I am looking for new posts to get more precious info. Big thanks for the useful info.

http://https://alzone.net

 
UFABETแทงบอลกินค่าน

UFABETแทงบอลกินค่าน

Onsdag 10 jan 15:30

Friend, this web site might be fabolous, i just like it.

http://https://www.coconut-creek-homes-for-sale.com/ufabe

 
mike

mike

Tisdag 16 jan 10:35


​Tung snö på vintern kan ibland i hög grad påverka det dagliga livet, men scenen på vintern är verkligen vacker

http://geometrydashlite.gg

 
Geometry Dash

Geometry Dash

Torsdag 18 jan 09:26

Three slices of cheese and three dog treats. That's how it should be. Of course, I miss Kinabror too. The yard became empty.

http://https://geometrydash3d.io

 
Geometry Dash

Geometry Dash

Torsdag 18 jan 09:26

Oh yes, there was a squirrel, munching away. There hasn't been one here for a while, but now a big and fat one came, yet so cute.

http://geometrydash3d.io

 
city of stanton

city of stanton

Torsdag 25 jan 12:59

Its a great pleasure reading your post.Its full of information I am looking for and I love to post a comment that "The content of your post is awesome" Great work.

http://https://cityofstanton.com

 
Ingen bild

Sara

Måndag 11 mars 05:08

This is a great place to vacation in the winter because you can ski there. http://slitherio.online

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards