Alla inlägg den 14 december 2023

Av Anita - 14 december 2023 20:23

 

Nu är det svinkallt igen, 28 grader. Ångrar att jag inte gick och hämtade mera ved när det var varmare ute.


Min lilla nygjorda vätte har fått plats bland garnerna så han inte ska frysa. Katten Morris ligger hos mig i sängen hela nätterna. I ett sådan här gammalt hus är det kallt även om jag eldar och har värmepumpen på

 

Jag lyckades i alla fall få in julgranen och det tog mig lång tid att klä den för jag har mycket pynt En julgran ska vara som en riktig brud, mycket ljus och glitter och lysande kulor. Jag har till om med dom gamla självlysande istapparna som var moderna på 60-talet.

Nu var jag ensam att klä granen. För det mesta brukar jag ha sällskap men inte nu. Det var illa för rätt som jag gjort den klar så tippade den omkull med alla grejor på. Ett stök innan jag lyckats binda fast den i bokhyllan och försöka rädda det som ramlat av.

 

Tomtelandet är framme.

 

Dom gamla grejorna som man kan sätta fast sitter i fönstret. Jag gillar gamla grejor.

 

Ingen lussekatt eller lucia kom och hälsade på. Det var länge sedan nu men jag har en liten gullig lucia som jag satt fram i alla fall.

 

Idag var Broder B, Frun och jag iväg och handlade mat och sedan satt jag igång och stekte köttbullar. Dagarna går fort nu när det knappt finns någon dag utan det är mörkt och man blir förvånad om man ser en liten solglimt mitt på dagen.

 

Jag sitter här och fryser med en filt om mig och tänker på tider som var och visst var det mycket roligare förr med julen. Jag ids inte längre plocka fram så mycket julgrejor och inte göra så mycket mat och kakor och sänt till jul längre. Förstår inte hur jag orkade förut men det är väl gammeldomen.


Skit samma. Någon dag när jag får lust ska jag berätta lite grann för er om hur det var på den tiden jag i alla fall var med om lite romantik. Det där ni vet som inte finns längre annat än i filmer på tv. Ingen skickar brev eller blommor längre åtminstone inte till mig. Vi tar det en annan dag.


Dagens ord: Att det skulle bli så onödigt kallt igen men det snöar i alla fall inte.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards