Alla inlägg den 12 december 2023

TUR

Av Anita - 12 december 2023 12:20

 


Bilen den förbaskade bilen. Tur att jag har snälla bröder som är duktiga på bilar. På något vis fick Broder B till den men på fredagen var jag sur och förbannad och tänkte nästan att jag skulle hoppa över julen alldeles och krypa ner under täcket och bara ligga där som ett vrak.


Nåja inte nog med att jag har snälla bröder jag har snälla vänner också. Fredagen ringde min vän Marjatta och frågade om jag skulle ner på Hammarn. Klart jag ville. Vi gick och fikade på cafe och så åkte vi hem till mig och drack lite glögg och pratade.


Så blev det då lördag och telefonen ringde kl 8. Det var PappersBeda. Hon och Sambon och henne syster med man hade beställt biljetter i somras till "Småstadsliv". Den föreställnnngen skulle vara i Övik på lördag kväll och så hade hennes syrra fått magsjuka och då tänkte PappersBeda på mig och undrade om jag skulle med. Klart jag ville.

 

I den fina staden har dom värmeslingor i gågatan och det var fint att gå. Annars var det lika mycket snö som här om inte mer. Roligt att titta på folk och julbelysningar.

Vi gick och åt på ett mysigt ställe med fantastisk god mat.

 

Sedan gick vi då på föreställningen. Jesses så vi skrattade. Det var riktigt kul.

Så till ett mysigt litet hotell där vi skulle sova över och det gick bra. Tyst var det och varmt var det och jättegod frukost. 


Sedan bar det av till Sundsvall för att vi skulle träffa PappersBeda och hennes kille borta vid Ikea. Så var vi iväg och åt och tittade oss omkring och sedan bar det av hem. Det blev två nästan hela dagar.


Tur att det inte var varmt så värmepumpen hade hållit värmen i huset. Katten Morris var sur i alla fall.


 

Gav mig på att gå och hämta julgranen och det var minsann ett företag. Snön nådde upp till låren och jag fick skotta runt granen för att komma ner till stammen och såga. Släpa den i djupsnön och få in den i badrummet Jag var blöt inne i stövlarna och byxorna och överallt men nu är det gjort i alla fall.  Nu har den fått vatten och står och väntar på att bli klädd men det får bli imorgon.


Så igår var jag iväg på tovningen och vi gjorde vättar den här gången

 

Rätt gulliga blev dom.

 


Nu har bocken kommit fram och tomtarna fått sällskap och tomtelandet har kommit på plats. 

 

 

Ikväll ska jag på pro:s julbord om bilen går igång.


Dagens ord: Ska ska inte sätta upp alla julsaker ur mina 16 stora lådor. Det blir lite mindre än det brukar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards