Alla inlägg den 8 december 2023

Av Anita - 8 december 2023 08:24

 

Kylan tär på kroppen och energin. Började skapligt i onsdags. Broder B och Frun skjutsade mig till Östersund med min bil. Det gick bra trots att det var över 20 grader och peppar peppar gick bilen utan problem


Värre med lasarettet. Trodde att jag skulle få träffa ögonläkaren och få reda på om jag fick sluta med sprutorna men inte blev det så Visst var det sköterskor som gjorde undersökning men läkaren skulle jag få träffa sedan och jag vet inte om jag måste dit före jul igen.


Så igår morse skulle jag till läkaren här i Kälarne för den årliga kontrollen.

Bilen hade stått många timmar på motrvärme men när jag skulle starta så var den alldeles död. Inte ens ett litet brummande men lampor och sånt lyste. Blev till att i panik ringa Broder B och han kom och skjutsade mig och försökte ladda batteriet och lite annat han kunde greja med.


En positiv grej, nej kanske två. 1. Årskontrollen var ok. Border B:s fru hade bakat jättegoda lussekatter. Gamle A kom och hälsade på en stund och så är det inte lika kallt längre men då börjar det förstås snöa.


Jag hade en hel del att göra de närmaste dagarna. Torrtovningskurs på måndag. Pro:s julbord på tisdag och marknad på onsdag. Var verkligen i behov av bilen.


Nu känns det som jag struntar i allt även om jag är julfreak. Ska det nu bli extra kostnader för bilen igen och med den här kylan lär väl elräkningen bli större än någonsin. Jag som gillar att ställa till fest, ju fler desto bättre. Blir nog inget av det i den här julen. 


Dagens ord: Bilen tar knäcken på mig.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards