Alla inlägg den 2 december 2023

Av Anita - 2 december 2023 09:44

 

Så slutar det snöa men då kommer kylan istället. Just nu är det 19 grader kallt och jag väntar lite med att gå ut. Fåglar ska matas. Bilen ska skottas av. Veden ska in. Sparken och julbocken står insnöade i uthuset och ska skottas fram

Lyktorna vid vägen ligger under snön. Ja, visst finns det att göra utomhus men jag fryser och jag vill inte gå ut ännu


 

Eldar i köksspisen så att det bir lite varmare inomhus. Köket har fått julgardiner och lite annat rött.

 

Alla 16 lådor med julgrejor har kommit fram och står på övervåningen och väntar på att komma fram. I år blir det kanske inte så mycket som jag plockar fram för det blir ingen jul med en massa gäster. Kanske tar jag det lite lugnt med julgrejorna. Kanske får dom ligga kvar i sina lådor åtminstone en del.

 

I vardagsrummet har jag i alla fall plockat fram röda gardiner och röda dukar.

 

Takkronan har fått sina halmprydnader.


Dagens ord:  Snart åker Kinabror och Jack till Skåne och det känns inte alls kul 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards