Alla inlägg den 30 december 2023

Av Anita - 30 december 2023 10:56

 

Ute dalar snön ner som vanligt.

Igår var det inte så men när TuppOla skjutsade mig till Östersund var det underkylt regn istället så rutorna frös igen. Om man nu ska säga något positivt så behöver jag inte komma till ögon en gång i månaden. Nu ska jag inte dit förrän om 8 veckor och det var bättre i ögat så det känns ju väldigt bra. Eftersom jag inte vågar köra eller inte heller ska med bedövat öga så är det besvärligt att jag måste be någon köra mig dit. Vet att när man börjar bli gammal blir man en belastning för alla.


 

Jag fryser mest hela tiden och nu är det flanellakan och flanellpyjamas som gäller på nätterna. Idag är det dock lite bättre så jag frös inte när jag skottade snö Så jävligt är det att jag vet att jag är en fegskit och att jag har väldigt emot alla maskiner som brummar och låter.


Visst har Kinabror rätt i att jag får skylla mig själv när det finns både en traktor, en fyrhjuling och en snöslunga jag kan använda. Visst, jag skäms för mig själv.

Traktorn har jag aldrig ens klivit upp i

Fyrhjulingen vågar jag inte ens köra på sommaren.


Snöslungan jävlas med mig och när jag försökt så antingen fastnar den i snön, kedjorna ramlar av eller den fastnar igen med snö. Förmodligen är det handhavandefel som med de andra tekniska grejor Det är jag som är ett klanthuvud och då får man väl skylla sig själv då och gå där med handskottningen i timtal. Den har dessutom snöat in i uthuset och jag känns inte vilja skotta fram dörren. Kanske jag gör det sedan på eftermiddagen.

 

Nog om det. Snart är det ett nytt år och jag hoppas att det blir bättre än det förra.


Rullrånen har vi ätit upp så jag har faktiskt lust att göra en ny omgång Mycket heller än att gå ut och skotta snö.


Dagens ord: GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards