Alla inlägg den 4 januari 2020

Av Anita - 4 januari 2020 09:31

Inatt har jag sovit oroligt för det har blåst så huset har skakat och skramlat. Vaknade rätt tidigt vid en mystiskt ljud nerifrån köket eller hallen. Tänkte att ytterdörren blåst upp eller att katten rivit ner blomkrukor Eller möjligen rivit ner julgranen.

 

Det visade sig att det var Sonen som vaknat och börjat fundera på om blåsten skulle ställa till strömavbrott. Han fyllde hinkar med vatten och tände i spisen och kokade kaffe. Så kunde jag andas ut men än vet vi inte om träd blåst ner. Vi får väl se när det ljusnar.

 

Det har varit tö i flera dagar nu. Sjön har fullt med vatten uppe på isen och alla tankar på att vara ute och grilla korv har man fått släppa. Ärligt talat har jag knappt varit ut på flera dagar. Jag hatar blåst och halka.


I förrgår åt vi paltbröd och fläsk annars har vi mest ätit rester efter nyårsfesten. Vi har haft besök alla dagar av Broder B och Frun och så var Gamle A hit en sväng.


idag ska PappersBeda och Sambon komma och så kommer en kompis till Sonen och hans tjej och hälsar på.

Lille Gullige Liam är hos Broder B och då får jag träffa honom också.

Det sånt man får njuta av när man inte kan njuta av vädret. För mig som bor här är det så roligt när det kommer folk så man kan sällskapa lite grann.

 

Inte nog med att det varit pärlemormoln, det har varit märkliga röda och gula solnedgångar  den här tiden.


Annars har det inte hänt så mycket så jag har väldigt lite att berätta om. Om det inte händer något så har det väl i alla fall inte hänt något skit så då får man väl vara glad för det.


Blommorna i fönstren ser för jävliga ut. Inte alla som klarar vintern och mörkret. Jag noppar döda blad varje dag och varje dag kommer det nya. 


Julgranen är fortfarande fin och tappar i alla fall inga barr. Få se om jag kan ha den kvar till påsk. Ifjol tvärdog den i slutet av februari. Man vet aldrig.

 

Slutar dagens lite tråkiga blogg med en bild på Jack sedan i somras. Jag saknar honom verkligen och hoppas att både han och Kinabror kommer hem snart.


Dagens ord: Bättre att det inte händer just någonting än att det händer en massa skit.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards