Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Anita - 21 augusti 2018 20:17

Jag skäms för mig själv och är samtidigt förbannad.

Undrar om det är fler som gör som jag?


Skjuter upp och skjuter upp tills det inte går längre.Vad pratar jag om nu, undrar du.Jo,att frosta ur frysen.

 

I vintras sa Kinabror till mig att det började var mycket is i min frys. Ganska tomt var det i den också och det hade varit enkelt att ställa ut grejorna på bron när det var kallgrader.Jag gjorde inte för jag gruvade mig och tiden gick och isen i frysen blev mer och mer och jag stoppade i bär och tunnbröd och saft och allt möjligt tills den nästan var knökfull.


I går när jag öppnade frysen började isen försöka tränga sig ut genom dörren och det blev akutläge.

Som tur är så hade Kinabror en tom frys så det var bara att börja flytta grejorna dit. 

Så började eländet. Jag hatar att frosta av frysen nästan lika mycket som att hålla på med ved.


Tänk att det kan bli så mycket vatten av lite is (eller mycket is) . Trots trasor och baljor och långpanna och massor med tidningar på golvet så blev golvet och mattan  och sockarna blöta och jag öste och tömde vatten och svor.


Kinabror och Mustachen satt vid bordet och tittade på och Kinabror sa: "Varför gjorde du det inte i vintras som jag sa till dig." Ja, vad svarar man på det.


Jag hade minsann andra planer för den här dagen men det här tog hela dagen. Förbannad på mig själv.


 

Det har blåst kalla vindar nu i en hel vecka. Inte ens på kvällarna lugnar det ner sig. Trots det var jag ute hela dagen igår och plockade bär. Svartvinbär och blåbär och så for jag till Moster med bär. Där blev det fika med goda hemgjorda bonnkakor som smakade av kärlek och smör.


Imorgon blir det nya äventyr för då ska Kinabror och jag ut på vift.


Dagens ord: Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag, eller åtminstone skjut inte upp avfrostningen av frysen i flera månader.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards