Alla inlägg den 10 augusti 2019

Av Anita - 10 augusti 2019 08:46

När HunnGun var här tog vi fram mitt gamla fotoalbum och då ramlar drömmarna och minnena över en. Det var tonårstiden då man läste dikter och kärleksromaner av Barbara Cartland. Ni vet, hon med vackra riddare som kom ridande på vita hästar och kysste på hand. Det var dikter av Dan Andersson och Karin Boye och så förstås musiken.

 

Man kände så mycket och drömde så mycket. Nu ha man lärt sig att romantiken för länge sedan försvunnit och att män inte alls är på det viset som man trodde.

I mitt liv har dom bara varit ett stort misslyckande. Inte bara männen utan framför allt allt arbete man haft och förstört sitt liv med. Men skit samma. Jag blev varken keramiker eller trädgårdsmästare som jag hade velat.

 

Den oskuldsfulla och drömmande blicken finns inte längre minsann.


Skit samma , det har varit några fina dagar med någon liten regnskur bara. Igår var det fredag och som vanligt for vi för att handla och äta. Det blev lunch på Älggårdsberget med Kinabror och DansBritt.

 

När vi kom hem igen hade AMV och Gubben kommit och AMV och jag satt och tittade på klassfotot som jag fått efter klassträffen och pratade gamla minnen.


Vi tog fram albumet sedan vår första Italeinresa och jag hade skrivit så mycket om maten och killarna och dansen och dofterna och när vi läste och tittade så log vi och skrattade. Tänk så oskuldsfulla vi var men inget hände som var farligt trots allt. helt underbara minnen minsann.


Jag skulle gå ner till sjön och tända i bastun. Just då när jag nått ner till strandstugan kom det en riktig regnskur. Fick sitta i strandstugan en stund och titta ut på sjön. Det regnade så man såg inte andra sidan och det dundrade på taket men det var varmt och skönt. Radion på och ligga i sängen och läsa en stund.


Precis när regnet slutat och bastun var lagom varm så kom AMV. Skönt. vi satt där länge och så badade vi och vattnet var varmt, så där 20 grader. Ljuvligt.


Kinabror och Gubben var borta vid Kinabrors stuga och vi skulle gå dit och äta kex och getost som dom handlat på marknad men så blev det inte. Det händer lite vad som helst ibland.

Kinabror har ju grannar och där satt gubbarna och festade. Det var killträff men vi blev också inbjudna och blev sittande i den fina sommarkvällen ända till det blev mörkt. 


Visar sig att ena killen var kompis med Sonen och med flera av Sonens kompisar. En annan var mågen till DansAnn. Så trevligt vi hade.

Det är det som är det roliga med Fisksjön. Vi har en förmåga att gå lite hit och dit och hälsa på på ett enkelt och lättsamt sätt. Det kommer folk lite hur som helst och man kan hälsa på lite hur som helst. Inga inbjudningar och tjafs behövs. Det tycker jag är jättebra.


Sundsvallsborna har åkt hem. Katten Morris sitter och surar för även om deras katt Gosan inte bryr sig om Morris så är han där och liksom friar i alla fall. Den stackarn begriper inte att han är kastrerad.

 

Idag ska vi på auktion.


Dagens ord: I minnenas arkiv kan man hitta mycket fint.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards