Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

BLÅ SKUGGOR, BLÅ HIMMEL

Av Anita - 15 mars 2011 17:20

På vårvintern när solen börjar gå ner blir det så fina blå skuggor på snön. Solen står lågt och när jag tittar ut ser jag räven jaga råttor nere på åkern ner mot sjön. Katten Oskar sitter på förstukvisten och småmorrar. Han tycker att alla råttor runt omkring är hans.


Jag lagade mat och det är så mysigt att stå vid vedspisen och röra i grytorna och känna doften samtidigt som solen lyser in genom fönstret och jag vet att snart kommer mina gäster. Så satt vi vid köksbordet och åt middag och maten tog slut så det smakade nog gott.


Mina gäster blev kvar länge och längre fram på kvällen kom broder O också. Jag tycker om att ha många människor i mitt hus.


Idag sken solen från en klarblå himmel och jag packade ryggsäcken. DansBritt kom och vi vandrade iväg på skoterspåret till Kolbjännsjön.

  

Vi tände lite eld, grillade lite korv, drack lite kaffe och satt med ansiktet mot solen.

Rätt vad det var kom Snickarmagnus farande på skotern och han var på väg till en annan liten Tjärn. Den tjärn som vi inte hittade i somras. Vi beslöt att vandra iväg dit på skoterspåret.

   

Där satt han och drog abborre på abborre med en belåten min och många hade han fått.

   

Jag metade inte utan satt med ryggen mot stenhällen och lapade sol. En helt underbar dag. Vi vandrade så småningom hemåt och vi har väl gått ungefär en mil idag och jag är så glad att jag orkade. Min kraft börjar sakta komma tillbaka. Visserligen känner jag mig trött nu och tror att ett varmt bad ska sitta bra men idag har jag inge problem med att leva i nuet.


Dagens ord: Fånga dagen.   

 
 
Liliann

Liliann

15 mars 2011 19:41

Ja du verkar har låst in kärringa i skafferiet nu!
Håller med nu har vi en underbar tid framöver.
KRAM i vårsolen

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

15 mars 2011 21:09

Vilken härlig dag du verkar ha haft och så skönt att du känner att krafterna kommer åter. Nu tar solen bra. Jag såg att Åke blivit lite röd i pannan och på näsan. Han satt ute och solade ett bra tag på eftermiddagen.

Hoppas morgondagen blir lika fin!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ann

Ann

16 mars 2011 07:32

Hej på Dej Anita! Härliga dagar i vindskydd med fika (kaffe smakar aldrig så gott som ute i det fria)...På isen i väntan på nappen, det blir ju en del där det finns gott om abborre....Och solen den bara skiner....Själv drar jag till Stockholm några dagar...ett skönt miljöombyte det mä... Mat och prat , shopping och kanske nån kul underhållning om vi hittar nåt passande, eller så försöker jag träffa min barndomskamrat som vill att vi ses nu när jag är i stora huvudstan...Ha det så gott i solen i paradiset Fisksjön. Kram Ann

http://dansann.blogg.se

 
Soldansaren

Soldansaren

16 mars 2011 17:59

Då har man fått njuta av ännu en vacker dag i Fisksjön. Tack för det!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Lena

Lena

16 mars 2011 21:17

Jag vill också ha en vedspis! Nätterna är kalla, men dagarna underbara. På skolan vill alla plötsligt vara rastvärdar. Tänka sig!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

17 mars 2011 11:39

Jag lagar oxså all mat på vedspsisen det är lite teknik ibland men nu har jag lärt mig.
Så mysigt du ser ut att ha det, så fina bilder du visar.
Kramar till dig.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards