Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Anita - 6 oktober 2012 14:48

 

Vinden viner, regnet pisar. När löven försvinner från träden börjar det hårda livet. Då vill jag inte vara här. Då vill jag vara på varmare plats. AMV med man är i Grekland och jag fick ett vykort som jag sitter och dräglar över.


Annars har veckan varit bra, till och med någon solig dag har det varit, visserligen alltid med någon regnskur men så har det ju varit hela sommarhalvåret så man är ju van.


Jag har haft folk hos mig alla dagar.

Jag har hunnit med att klyva klart veden.

Köket fullt med svamp som torkas.

Ökrkryddorna har torkat och jag har burkarna fulla med väldoftande kryddor.


Jag har fortsatt att läsa dagböcker som kvällslektyr och det är nog nyttigt att minnas hur man var och inse att man faktiskt blivit klokare. Man säger ju att man känner sig mycket yngre  än man är men å vad jag är glad att jag inte är tonåring.


När jag gått upp från 48 kg till 52 och tyckte att jag blivit äckligt tjock. Då förstår jag mer varför unga flickor ser på sig själv med konstiga ögon. Man gjorde ju så själv.


Ögon föresten. Jag läser att jag lade märke till människors ögon. Skrev ofta om ögon. Glada,lessna, glittrande, ögon som avslöjar lögner. Jag läste människors blick. Det var nog jobbigt så jag slutade att titta på människors ögon till slut.


Trodde inte att jag dög, att killar var med mig bara för att det inte fanns någon annan till hands.

Vill sparka och skälla på den unga skogsnuvan som inte trodde något om sitt eget värde.


Så ett råd till er som har tonårsdöttrar. Beröm. Beröm. Tala om att dom är fina och duktiga och hjälp dom bygga upp självkänslan.

Så helt annorlunda skulle inte livet blivit med mer självkänsla. Nog om det.


 

Bhajta Bharela Chapati Raita, Cahpli och efterrätten Gujar och mer därtill. Indisk mat. Jo ni go vänner.

 

En kväll i veckan blev jag bortbjuden på matlagningskväll. 4 kvinnor och 2 män hjälptes at att laga indisk mat.

Det tar tid men med så många kockar tog det bara drygt två timmar att göra all mat.

Vegetariskt blev det. Gott blev det.

 

Trevligt hade vi.


Tänk vilken tur jag har. Iransk mat. Kinesisk mat och nu indisk mat. Trots att jag bor här i ödemarken  får jag vara med om både det ena och det andra


Idag i regn och rusk for DataFia och jag på konstutställning i Hammarstrand. Man får ta tillvara de små nöjen som finns.


Nu ska jag snart åka till DataFia på middag men jag har gjort en sak till idag. Rensat diskmaskinen åt grannen men dessuton har jag gjort något jag funderat länge på och känt mig lite tveksam till. Nu har jag tagit fram mitt mod. Vi får se hur det går.


Dagens ord: Hemligheten bakom mången framgång är självförtroende. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards