Direktlänk till inlägg 10 augusti 2017

BÖRJAR INTE BRA

Av Anita - 10 augusti 2017 08:04

 

Katten Morris började redan klockan 5 på morgonen med att spy på mattan.

Försökte somna om men en envis mygga surrade och surrade.

Utanför vräkte regnet ner och har nog gjort så hela natten för vattentunnan var överfull.

Lika bra att kliva upp.


Jag hade en hel del planer för dagen, bla annat att klippa gräs och kanske plocka lite hjortron men så blir det inte. Får väl ta till plan B som vanligt.


 

Igår var det i alla fall rätt fint väder. Doroteablomman som bara slår ut när solen skiner slog faktiskt ut en stund.


Kinabror och jag åkte till Hammarstrand. Han för att få ett däck lagat och jag för att gå på apoteket.

Nu när vi var där for vi på mammas grav och så gjorde vi en tripp upp till slalombacken.

 

Visst är det fin utsikt därifrån också men  inte alls som jag föreställer mig på berget som AMV och jag inte lyckats ta oss upp på.

 

Såg att man rivit toppstugan som fanns uppe vid slalombacken och minns många gånger jag varit där på dans under 60-talet. Nu är den borta och dansen också tyvärr.


Hem och tvättade sängkläder och hängde ut. Förstår att den tvätten är blötare än när jag hängde ut det.

Så kom Storfiskarn och vi satt och såg på en film på tv.


Apropå ingenting. En underlig sak har hänt. Min jordgubbspyramid har helt plötsligt iår fått fullt med smultron. Jag har inte planterat dom men det är nästan lika mycket smultron som jordgubbar. Inte för att jag har något emot det. Jag älskar smultron men visst är det konstigt.

 

Jag badade bastu frampå kvällen och faktiskt så doppade jag mig i sjön men det var kallt och det blev ingen lång simtur minsann.


TuppOla kom och fikade och hade med sig en liten kille. Egentligen skulle dom till Kinabror men han hade farit ut och fiskat. Han måste passa på när det för en gång skull var lugnt på sjön.

 

Naturligtvis stod hunden Jack och väntade på att Kinabror skulle komma iland


Nu sitter jag här och dricker mitt kaffe och funderar på hur dagen ska bli.


Dagens ord: När katta spytt på matta och regnet vräker ner må man väl få tycka att dagen inte börjar så där väldigt bra.

 
 
ibod11

ibod11

10 augusti 2017 14:34

Stackars Morris och stackars matte. Hoppas att ni båda mår bra och är glada nu :)
Lustigt med smultronen. Kan det vara så att de är så nära besläktade med jordgubbar så att något kan få generna i dem att slå om och bli mindre. Inte troligt men jag har ingen annan förklaring.
Som vanligt har du många fina bilder som är roliga att titta på.

http://ibod11sblog2.wordpress.com

 
Göran

Göran

12 augusti 2017 12:38

Du har helt rätt! Eller som Ronny Eriksson brukar uttrycka det; "Fall´ smörgås´n från köksbordet å neri potta´ så nog jämt ska smörsia ner!"

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards