Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Anita - 22 oktober 2017 09:43

Jag börjar bli glömsk och inte kan jag skylla på stress heller. När man jobbade och skulle ha massor att hålla i skallen kunde man ju skylla på det.

Nu klarar jag inte att hålla mer än tre grejor i skallen och så blir det som det blir.


Torsdag är ju vattengympadag men nu skulle jag göra mer än så. Jag skulle till kyrkogården och sätta upp lyktor där, jag skulle på macken och jag skulle till Fd Grannen och betala hans räkningar. När jag kom ut från äldreboendet fick jag se att jag hade glömt kassen med badkläder och det var för sent att åka hem och hämta den. Äsch skit.


Nåja det gjorde inte så mycket för faktiskt var det oktobers vackraste dag. Solen sken och det blåste inte mycket. Jag hämtade hunden Jack och och vi gick på vägen upp mot Vallbodarna.

 

Det var länge sedan jag gick där och solen värmde skönt på ryggen när vi gick upp för backarna. Tänkte att jag skulle gå och se hur fäbovallen såg ut men naturligtvis var stigen borta och det var kalhygge och sly och kvistar som låg kors och tvärs. Jag hittade helt enkelt inte dit och sörjer den lilla fina fäbovallen som försvunnit i skogsjättarnas gap och skogsmaskinernas rumstrerande i naturen. Å vad jag saknar de fina stigarna som fanns förr.


Vi gick hem igen och nere hos Kinabror låg sjön blank och vacker och han hade fixat pölsa och pärer till middag.

 

Vilken fin kväll. Tänk så annorlunda allt blir när det inte blåser och solen skiner.

 

Solen letar sig in och lyser på timmerväggen på hans hus.


Så går jag hem efter strandstigen och marken luktar fuktigt och ekorrarna tjattrar i träden.

 

Mossan är mjuk och gå på men nu börjar det bli mörkt tidigt på kvällarna så det står inte på innan det är skymning.

 

Så blir det fredag och som vanligt så far Kinabror och jag till Hammarstrand för att handla och äta på hotellet tillsammans med DansBritt.


På eftermiddagen kom AMV och Gubben.

När man jobbat på sommarcafe blir man alltid bjuden på middag på Håsjögården en kväll på hösten och fredag var en sådan kväll. Vi åt tacos och pratade med folk och sedan åkte vi hem. AMV och jag gick i mörkret från Kinabror och hon låg över hos mig. Vi skulle titta på meteorregnet som skulle vara, men då hade det dragit upp dimmoln så vi såg ingenting.


Igår var det att ta reda på älgkött. Kinabror hade fått köpa kött som tur var så vi malde och paketerade och sedan kom hans son och hälsade på.


Jag gjorde fläsklägg och rotmos och det var som vanligt gott.

Så ringde Broder B och talade om att han och hela hans familj skulle komma upp till jul så julafton blir troligen en sådan där jul när vi är många och det ska bli väldigt roligt. Det var länge sedan vi var tillsammans på julafton så det ska bli kul.


 

Katten Morris är mätt efter att ha fått smaka köttfärs och ligger mest och latar sig. Likaså gör hunden Jack och jag kokar ärtsoppa på buljongen som blev kvar efter fläskläggkoket.


Det är mulet och halvmörkt ute fast det är långt gånget på morgonen och min vänsterarmbåge värker som vanligt.


Dagens ord: Nu gäller det att ta tillvara alla solglimtar som man kan för snart sänker sig det stora mörkret över oss.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards