Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Anita - 15 mars 2017 08:25

DansBritt och jag började dagen med att sitta på Kinabrors soliga trappa och lapa sol och dricka kaffe och leka med hunden Jack.

 

Det droppade från taket och fåglarna kvittrade och det började kännas lite vårlikt minsann.


Såg små svarta prickar ute på sjön och då förstod vi att pimpeltävlingen var på full gång.

 

Kinabror tog skotern men DansBritt och jag gick på skoterleden över sjön. Vid "Mitt ljus i mörkrets" strand höll man till med prisutdelning och invägning och naturligtvis var det hamburgerförsäljning och mingel som vanligt.

 

Vi köpte hamburgare och drack kaffe och pratade med folk.


Så sköt "mitt ljus i mörkret" slutskottet och pimplarna började sakta komma iland.

 

Titta så välfyllda fiskpåsar man har. Den som vann hade dragit upp närmare 25 kilo så visst finns det fisk i vår lilla sjö.

 

Det blev massor med fisk och iår var det ovanligt mycket småmört.

Vi fick med oss några stora fina abborrar hem och Kinabror ställde sig genast att fileea och göra dom iordning.

 

Sedan var det min tur att doppa dom i ströbröd och steka dom och göra kall sås med örter till. 

 

Precis lagom till maten kom TuppOla och vi satt där och åt den mest färska och goda fisk man kan tänka sig. Visst har det sina fördelar med att bo så här åtminstone en sådan fin dag. Annat kan man ju inte säga.


Så drog jag iväg till bokcirkeln och helgen tog slut med att jag tittade på "farmen" på tv. Fullmånenatt och jag sov inte ett dugg. Tur att jag hade med mig en bok från bokcirkeln. Anna Janssons "Svärmödrar utan Gränser". Den var rolig och lättläst och jag läste ut den på natten. 


Igår var det en vanlig dag. Det var gubbdag. Mustachen och Gamle A kom och vi satt vid köksbordet och pratade en bra stund. En promenad väst i gålan med hunden Jack . Idag kommer det några tjejer från stan och hälsar på och det ska bli så trevligt så. Visserligen är det väl mysigt med gubbarna också men dom har liksom annat att prata om, det är mest fiske och skog och lite sånt.


Dagens ord: Även om det bara är lite takdropp ger våren alltid lite hopp.    

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards