Alla inlägg den 23 november 2018

Av Anita - 23 november 2018 07:53

I onsdags kom Kinabror hem efter att ha bytt knäled för en månad sedan. Han går utan kryckor redan så det verkar ha gått bra. 

 

Jack blev naturligtvis överlycklycklig för att Kinabror är hemma igen.


På kvällen kom TuppOla med collievalpen Waimo. Hon låg mest och pep i hallen för hon vågar inte gå på golv utan mattor. Jack blängde mest på henne och tycker att hon är pinsam.

 

Fullmånenatt med sjungande isar för det är kallt på nätterna nu, 13 grader härom kvällen. Jag kan inte sova och ligger och oroar mig och tänker på alla bekynmer och alla saker jag inte kan klara av . En del är bara struntsaker men ni vet hur det är när man inte kan sova. Allt förstoras upp till väldiga berg av bekymmer.Gruvar mig för både det ena och det andra.


En ny dag gryr med sina små saker. Katten och fåglarna ska ha mat.

Ute i trädgården har allt förvandlats från grönt till vitt.

 

Nu lär det väl vara vitt i 6 månader. Fy sjutton. Jag gillar färg.

 

När jag går ner till vedboden för att hämta ved har björkarna fått tunga lager av rimfrost så man ser nästan inte vedboddörren.


Jag gillar att elda och vi har en gammal rishög som skulle ha eldats för länge sedan men med sommarens brandrisk så har den fått vara men nu är det nog ingen föra för spridning. Eld, nu blir det eld.

 

Det är väldigt konstigt att solen värmen fortfarande fast det är 13 grader kallt. Här uppe på gården är det kallt men nere vid sjön har solen tinat bort både snö och rimfrost och det är varmt och skönt. Nu lär väl isen hålla så man kan släpa ner sparken och ta sig en sparktur någon dag.


Idag är det fredag och jag har satt på motorvärmaren på bilen för vi ska åka och handla och äta som vi brukar på fredagarna. I helgen kommer Sofiepropp och vi ska på julbord och marknad och bio. Allt på en gång. Hoppas nu bara bilen går. 


Dagens ord: När det är fullmåne är det många som ligger och vrider sig och inte kan sova.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards