Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Anita - 12 mars 2018 10:37

Lördagen vaknade jag till att solen fullkomligt strålade ner och inte en vindpust rörde sig.

Ganska omedelbart bestämde vi oss för att lunchen skulle ätas nere vid strandstugan för första gången i år.

 

Väntade på att TuppOla och SofePropp skulle komma så jag satt upp skylten på husdörren.


Kinabror lastade snöskotersläden med grill och mat och så for vi ner till stranden.

 

Fram med stolar och Kinabror tände grillen.

 

Så njöt vi av solen och takdroppet. Killarna pimplade lite och vi andra satt på trappan och lät solen värma våra ansikten och pratade och njöt och vinkade till snöskotrarna som for förbi på sjön.

 

SofiePropp låg över och på kvällen satt vi alla här hos mig och åt tacos och tittade på Mellis.

Om Mellis kan jag bara säga som så. Det stör mig med allt blinkade och blippande i bakgrunden så man inte hör artisterna. Dom liksom kommer bort i allt blingbling runt omkring och det blir liksom hysteriskt. Inte vinner vi i år i alla fall. Det är jag säker på.


Igår morse frågande Kinabror mig om jag tagit hans ost för den var försvunnen. Dom hade letat i kylskåp och alla skåp och inte hittat den och det var en stor ost. VAR ÄR OSTEN?

Så hittade vi plastpåsen osten legat i i hundens korg.

Vi som skrutit med att Jack aldrig tagit minsta smula från bordet och inte ens en korvbit utan att få lov och nu har han tagit en jätteost i obevakat ögonblick. Där ser man. Inget kan man lita på. Inte verkar han fått ont i magen heller.


En söndag då solen strålar från klarblå himmel har man inte sett på länge. Vi skjutsade SofiePropp till TuppOla.

 

Där var det födsel på gång. I deras äggkläckningsapparat hade precis fötts två kycklingar av sorten islandshöns. Ska bli roligt att se hur dom ser ut när dom blir lite större.


Nästa anhalt var hos Moster i Näset. Där bjuds vi på våfflor med hjortron och vispgrädde.

 

I den stora backen nerifrån gården åkte Joel upp och ner flera gånger och det går verkligen fort där.

 

Kinabror skottade upp vägen till vedboden och hämtade ved.

 

Vi hade en trevlig eftermiddag och när vi kom hem gick vi en promenad på sjön och njöt av solen innan den gick ner.


Så kommer en morgon då allt är som vanligt. Det snöar stora tunga flingor.

Dags för tredje omgången skåningar att åka hem och dom här har haft väldig tur med vädret speciellt de sista två dagarna. Kinabror skjutsar dom till tåget och jag hoppas att tågen går som dom ska. 

Nu dröjer det två veckor till nästa omgång kommer.


Dagens ord: Den mest pålitliga kan falla för en frestelse, även om man är hund.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards