Direktlänk till inlägg 2 september 2010

AWARD

Av Anita - 2 september 2010 08:53

  


Egentligen skulle jag berätta om gårdagen och den trevliga kvällen med 7 av mina fd arbetskamrater. Ett härligt gäng som drog in i Paradiset Fisksjön fullastade med de godaste maträtter och fikabröd och strålande humör.


Jag har tagit en massa kort men den här gamla härken till data som jag fått låna är för gammal för att kunna ladda upp mina kort så det får vara till senare.


Istället kan jag berätta att idag är det verkligen kallt. Skulle tro att det varit nära till frost inatt men eftersom det blåser så hårt så kan det ha klarat sig med nöd och näppe. Just nu är det bara 3 grader varmt och jag ska ägna en stund åt bloggen innan jag drar ut på nya äventyr.


Jag har alltså fått ett award och med det innebar det att berätta 7 saker om sig själv.


Skatan har berättat en hel del men jag tror att ni vid det här laget vet det mesta om mig så det blir väl gammal skåpmat.


1. Jag är vänsterhänt men inte värre än att jag använder båda händerna ungefär lika bra. Det är egentligen bara att skriva som jag inte kan göra med höger.


2. Jag är både modig och feg. Inte mörkrädd och inte rädd för djur (utom ormar) men däremot världens fegaste för lastbilar och för att köra bil där det är mycket trafik. Jag tror att alla ska köra över mig med vilje.


3. Det är väl ingen hemlighet att jag älskar att dansa och min stora fasa är att jag ska fastna på panelbänken. Det finns en tid i en kvinnas liv då man är för gammal för att dansa bland ungdomarna och för ung för att börja med pro-danser. Den perioden närmar sig med stormsteg och jag kommer att gråta blod när den tiden kommer.


4. Jag tycker själv att jag är en manhaftig kvinna och känner mig inte så kvinnlig. Kanske bara när jag dansar.

När jag säger det till andra håller dom inte med men det är väl något jag lagt mig till med efter att ha varit bland män i hela mitt liv. Det är kanske lite för sent att bejaka sin kvinnlighet nu om jag inte gjort det förut. men skit samma egentligen.


5. Jag känner mig mest till freds när jag får gå barfota utomhus och andas in friska luften och känna att jag är FRI. Frihet har alltid varit viktig för mig och gudarna ska veta att jag känt mig instängd och fången i hela mitt liv.


6. Jag är en lekfull person och gillar att leka med barn och hundar. Djuren betyder väldigt mycket i mitt liv och jag har väldigt nära kontakt med många djur. Fåglar och fjärilar kommer gärna och sätter sig på mina händer och jag kan känna deras vänlighet mot mig.


7. Till sist ett litet ord om KÄRLEK Kärlek vill väl alla ha och visst har jag haft  mycket kärlek i mitt liv. Kärleken till män har väl gått "så där" mest för att jag inte kan få ihop KÄRLEK med FRIHET. Jag tål inte att någon ska bestämma över mig och män har en förmåga att vilja göra det.


Jag får nöja mig med kärleken till mina vänner, min son, mina djur och inse att för mig är en vän kanske mer värd än en man. och föresten......hi hi. Surt sa räven. Vem sjutton skulle vilja ha en gammal barforta kärring som lever mitt i skogen.


De var de 7 saker jag kan komma på just nu. Nu puttrar kaffepannan på vedspisen. Det sprakar hemtrevligt av veden jag bytt till mig mot 2 flaskor saft (grannen ingen). Som du förstår har inte min ved kommit ännu (ack dessa karlar som aldrig får fingrarna ur aslet).


Jag har en dag framför mig då jag ska först åka och handla och sedan ska jag ha en liten middag framåt kvällen och fira ett 15-årsfyllande. Tänk att fylla 15.

Minns att när jag fyllde 15 fick jag min första alldeles egna cykel och skulle tro att jag är lika glad för den som eu-moppe. När man får lite är man glad för det man får. Nu tror jag inte att man är så glad för man får så mycket hela tiden.


Slutar med lite vemodstankar.


Gröna druvor under de sista kvardröjande stunderna av sommar. Mogna krusbär på ett fat.

Vallmo. röda vallmo som lyser i skymningen.

De sista solstrålarna innan löven gulnar.

 Vill bara sitta stilla och lyssna till tystnaden.

Lommen ropar på sjön, svalorna har redan flytt.


Vemod i mitt hjärta.

Så fort du försvann kära sommar.

Så minns jag fina stunder.

Minns att vattnet var silkeslent mot min nakna hud den natten jag simmade ut i månstrimman.

 Minns att marken var ljummen och mjuk under mina bara fötter och att håret blev vitt och huden brun.

  



  UNDERBART ÄR KORT MEN TRIST VARAR LÄNGE

 
 
Ingen bild

bono6703

2 september 2010 14:39

Tack för igår Anita!
Vad vackert du har hos dig och vilket underbart hem. Du är otroligt duktig på att skapa lugn och hemtrevnad runt omkring dig. Vilken energikick jag fick av att göra lite Tai Chi i din trädgård.
Det stora samtalsämnet här på jobbet är hur mysigt vi hade och allas intryck efter att du spått oss. Hoppas det inte blev för jobbigt för dig!
Vi syns och hörs snart igen.
Massor med kramar
Lena J

 
Liliann

Liliann

2 september 2010 17:39

Tack för senast Anita!

Hoppas vi ses snart igen...
Kramisar
Liliann

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Skatan

Skatan

2 september 2010 18:16

Det var kallt här också när vi gick morgonrundan, Stina och jag. Men inte sååå kallt som hos dig. Jag längtar verkligen till dig och Fiskjön nu och håller med din arbetskamrat här ovan ... att du har en förmåga att skapa lugn och henmtrevnad omkring dig ... Och jag vill också bli spådd :-) förresten ... Det dröjer inte sååå länge nu till jag åker. Jag har redan köpt biljett. Det blev lite andra tider än jag sagt men jag ringer om det senare. Massor av kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

AnEk

3 september 2010 13:03

Tack Anita för en superkul kväll hos dig med mina f d arbetskamrater. Det är ju helt underbart där du bor och det var jätteroligt att träffa Er alla.
Ha en skön höst och många kramar till dig!
Anita E

 
Soldansaren

Soldansaren

3 september 2010 14:08

Hm, jag tycker nog att du ger ett ganska kvinnligt intryck :) Men jag har själv lite problem med vad det här med att vara kvinnlig egentligen är... Kramar

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
skogsnuvan själv

skogsnuvan själv

3 september 2010 15:20

Till de glada tjejerna som var hos mig vill jag bara säga. NI ÄR HELT UNDERBARA Det var så roligt att träffa er och jag hoppas verkligen att det inte var sista gången vi sågs. Kram Kram

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
storabh

storabh

3 september 2010 15:29

Nu fattar jag dig, sedan jag varit på plats! Kramisjön!

http://storabh.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards