Alla inlägg den 17 november 2010

Av Anita - 17 november 2010 13:50

Igår var det sol hela dagen och inte så kallt men idag är det gråmulet och 16 grader kallt. Liksom råkallt. Inatt hade månen en stark aura runt sig och det förebådar snö så det blir nog snart det.


Nog med vädersnack. Det är ju som det är och ingenting man kan göra något åt.

  

Det var ju väldigt mysigt att sitta och måla muggar och naturligtvis behövde jag inte vara ensam hela dagen heller. Gamle A kom och fikade och bar in ved och grannen kom in och berättade att han gjort slut med hemtjänsten. "Var för dyrt och behövs inte längre nu när du är hemma" sa han. Suck.


Så kom DataFia och hämtade mig. Hon hade lånat mig bil och jag skulle ju på fotocirkeln.


   

Här står min farmor och hennes kalvar och med en fin gärdsgård i bakgrunden. Det får mina tankar att gå tillbaka till barndomen. Kornas idisslande i ladugården, mjölkens skvalade i hinken när mamma och farmor mjölkade. Sångerna dom sjöng när dom mjölkade. En härlig tid för en liten tös.


Nu finns ingenting kvar. Jo en mjölkkruka och den gamla mjölkkärran står i min trädgård som minne av en gammal och på många sätt lugnare och mer harmonisk tid.

   

Idag har jag jobbat en liten stund och sedan kom PappersBeda och vi gick på hotellet och åt vår favoriträtt: Paltbröd med fläsk. Snälle Sven kom och drack kaffe med oss och det var nästan som förr i tiden då gänget träffades varje lunch för att äta.


Nu är jag hemma igen och har eldat . Det var kallt inne så mina fingar är fortfarande iskalla. Jag brukade ha så varma händer och fötter men så är det inte längre. Åldern eller viktminskingen eller sänkta blodtrycket. Inte vet jag.


Försöker tänka ut vad jag ska berätta som ni inte vet. Imorgon ska jag verkligen ta mig till att tänka till. Klart att ni inte vet allt om mig. Vi får se.


Dagens ord: Allting har en ände, men korven den har två.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards