Alla inlägg den 16 november 2010

Av Anita - 16 november 2010 10:08

  

Idag är det 15 grader kallt i paradiset Fisksjön men vad gör det. Jag har ved inne och jag lessnar aldrig på att titta på gryningen. Se ljuset sakta sakta vinna över mörkret, se fåglarna vakna och komma i flockar.


Idag har jag en dag då jag ska vara hemma och måla muggar. Sitta vid köksbordet och måla, titta ut genom fönstret, höra spisen spraka och kaffepannan småputtra på spisen.


Tänk att få vakna på morgonen och inte vara trött. Jag vaknar vid 7 halv 8 tiden och då är jag utvilad och rätt nöjd med att få kliva upp. Trodde att jag skulle sova jättelänge på mornarna men så blev det inte. Att få se ljuset komma är något som jag aldrig gjort på 40 år. Då har jag redan varit på jobbet och fullt upptagen med annat.


Jag har fått ett "Award". Tack för det. Jag tror att jag ska vänta med att svara på det. 7 saker om mig själv som jag inte redan berättat känns svårt att minnas idag.


Igår var det jobb på förmiddagen och sedan skannade jag och en kärring till in en massa gamla kort på vårt utmärkta bibliotek. Jo då vi har ett bibliotek och ett fint sådant också. Hela dagen gick åt till det och ikväll ska jag på studiecirkeln för det här med gamla kort.


Sedan kom DataFia för att låna min bil idag. Vi satt och såg lite på tv.


Som ni förstår så är det inte tråkigt att ha pension. Dagarna kutar iväg fort fort och är fulla av roliga saker. Jag trivs verkligen med mitt liv även om det är vinter och snö. Ganska kry känner jag mig också även om jag fortfarande är lite matt efter pesten och inte orkar gå så många kilometer utan att bli trött. Märktes speciellt i lördags när vi sprang i stan ut och in i alla varuhus och loppisar. DÅ blev jag verkligen trött.

   

När det är sommar ser man kanske inte alltid hur otroligt vacker sommaren är men nu när allt är vitt vitt vitt så går det gröna rakt in i mitt hjärta.


Jag vill ha grönt. Tur att det snart är advent och man får dra fram alla sina röda dukar och gardiner och verkligen njuta av färg. Jag gillar färg.


Nåväl mina vänner. Detta var allt från mig för idag. Ser att posten kommer så jag ska se vad som döljer sig i lådan och sedan ska jag måla, måla, måla. Härligt.


Dagens ord: Hur man har det beror på hur man tar det. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards