Alla inlägg den 29 november 2013

Av Anita - 29 november 2013 18:47

Onsdag natt kom stormen igen. Orolig och full av vånda försökte jag sova. flyttade från rum till rum, drog täcket över huvudet. Oroade mig för träden och för att allt löst skulle blåsta bort. Hörde sjön skrika, vinandet i skorstenen. Inte blev det mycket sova den natten.


Kinabror är förkyld och jag börjar känna mig vissen också.

Ett glädenns bud hade jag fått. Bilen klar att hämta. lagad och besiktad men jag låg mest i natten och funderade på hur dyrt det skulle bli. Tandhygenisten som skött mina tänder samma dag kostade 900 kronor och det är minsann inte skitpengar för en sådan som jag och så då billagningen. Nåja, även den längsta natt tar slut och det gryr utanför.


Kinabror hämtade mig och så for vi och hämtade min bil. Tänk så härligt att få tillbaka den efter att varit utan i tre veckor. Veta att jag kan åka precis när jag vill. Nu gick det mer än halva pensionen putsväck. så det är bara att konstatera att några julklappar eller julfester blir det inte men man får väl leva ändå.


Nåja. jag bytte gardiner och till och med putsade insidan på fönsterrutorna.

 

Kinabror och Kolbjörn kom för att dricka kaffe och prata bort en stund.

 

Sedan kom två av mina meditationstjejer och hälsade på. En fin blomma hade dom med sig och vi satt och mös och åt äppelpaj. Alla säger att det är någon särskilt ro i mitt hus som gör alla väl till mods och då brukar jag tala om att det är alla mysiga tomtar som går omkring och pysslar så här före jul. 

Så gick den dagen och jag tog bilen (hörde ni ) tog bilen och åkte till Kinabror som bjöd på pytt i panna.


Idag började jag dagen med att göra en laxpaj som IM och jag skulle ha till lunch.


Dags för ljusstöpning och det gick riktigt bra som vanligt även om vi inte gjorde några trearmade ljus iår. Vi börjar bli riktigt bra på att stöpa ljus nu. Hon hade med sig sin hund Jansson. Han är den absolut gulligaste och snällaste hund jag vet men fiser ont fast idag klarade han av det bra.

 

Så här blev dom, både vita och röda har vi gjort. Ser ni den extra knorren med ljuslågor som vi gjort på dom röda.


Känner mig trött nu. Kryper ner i badet och läser Bente Pedersens "Tre systrar" Även jag behöver en dos av romantik och kärlek. och det får jag av böcker och filmatiseringarna av Rosmunde Pilcers böcker. Nu går dessutom "Mistrals dotter" på tvn igen och den ser jag gärna om.


Ibland undrar jag om jag är född i fel tid och på fel plats men int är det lönt att fundera över det, nu är det ju som det är.

Nu hoppas jag bara att jag inte blir förkyld för det har jag inte tid med.


Dagens ord: Romantik är en sak. Verkligheten något helt annat. Det har man minsann märkt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards