Alla inlägg den 1 september 2016

Av Anita - 1 september 2016 13:16

 

Efter stormen finns en del att göra. 

Tur att Kinabror kan köra motorsåg så träden kom bort från byvägen.

Tur att storbjörka inte slog sönder fd Vägbasens sommarstuga utan bara tog på hörnet av taket.

Tor att cyklisterna inte fick något träd i skallen.


Här var det bara att plocka stolar bord och hinkar lite överallt och ner i loppisen var det trasigt glas och porslin.

Blommor hade förstås blåst omkull och trädgården ser hemsk ut med fullt av kvist och ris på marken.


Mitt ljus i mörkret ringde. Han bor på andra sidan sjön. När vinden blåser från nordväst är det därifrån den kommer.

"Mitt ljus i mörkret" hade tappat sin båt med motor och allt. Det är inte roligt att bli utan båt och dyrt att skaffa ny också. Så tråkigt.

Jag bad Kinabror att hämta sin båt och så skulle vi ut på båtjakt. Jag sa till "Mitt ljus i mörkret" att nästa gång jag skulle ringa hade jag hittat båten och så blev det.


Jag gick ner till sjön för att vänta på att Kinabror skulle komma. Utrustad med kikare och varma kläder och stövlar förstås.

Då får jag se båten ligga bakom storstenen alldeles vid min strand. Där är det i vanliga fall stenskravel men eftersom det är så lågt vatten just i år så fanns det en liten sandås och precis där låg båten till synes helt oskadd.

Kändes roligt att ringa och säga att båten var hittad.

 

Så var det bara att bogsera hem den och allt var frid och fröjd.

 

Så fikade vi lite hos "Mitt ljus i mörkret" och så drog vi hemåt nöjda med det vi gjort.

 

På badstranden hade det spolats upp massor med dy så mycket att stranden är dubbelt så bred som vanligt.

 

Massor av snäckor har spolats upp på land.

 

Min rygg , min jäkla rygg som aldrig verkar bli bättre. Nu börjar paniken infinna sig. Danshelgen är nära och humöret är inte på topp.

Igår for jag till PappersBeda och där finns en apparat som man tänjer ut ryggen med. Testade den. åt värktabletter, vilade i soffan och idag är jag faktiskt lite bättre.. Till Tefteå ska jag och klarar jag inte att dansa får jag väl titta på folk och lyssna till musiken, för iväg ska jag. Jag har missat nog mycket dans den här sommaren.


Vilar mig idag. Varmt och skönt ute. Jag samlar kåda och drack kaffe på Kinabrors brygga i solen  När jag kom hem och satt mig i hammocken började det blåsa och solen sken och regnet föll och mitt i allt så blåste det massor av vita tussar från mjölkörten så man kunde tro att man var mitt i ett snöoväder.


Nu fick jag gå in när regnet tilltog men skit samma. Jag ska ju vila var det ju frågan om.


Dagens ord: Borttappat kommer ofta igen förr eller senare.

 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards