Alla inlägg den 15 juni 2017

Av Anita - 15 juni 2017 17:47

Hela min altan är mer eller mindre murken så ibland måste jag byta ut någon bräda när någon trampat igenom.

För en snickare skulle det ta någon minut men för mig tog det två timmar och många svordomar.


Leta efter lämplig bräda som är lagom bred, lagom lång och lagom tjock. Inte det enklaste.

Riva bort gamla bräda och dra ur spik.

Sätta dit nya . Leta efter lämplig spik.

Spika och försöka att inte kroka spiken eller slå mig på tummen.

Både hunden Jack och katten Morris tittar på.

Såga av bräda. bära bort skräpet.

Ja så var det och så blev det.

 

Ladda gräsröjaren och klippa kanter. Dessemellan fika med gubbarna på farstukvisten

 

Kinabror kör slaghacken så det dundrar i hela byn. Tänk så fint det ska bli till slut.

Pratar i telefon med "mitt ljus i mörkret" på andra sidan sjön.


Jack och jag går ner till sjön och han rullar sten i vattnet och jag städar bastun

Gräset växer så man nästan hör det.

 

Jack försvinner nästan i gräset.


AMV och Östen är här och vi går till Kinabror som bjuder på en jättegod köttfärslimpa. För första gången äter vi ute på hans paveljong.


 

AMV och jag går skogen hem och där är det nästan självlysande grönt i solen.

 

Fåglarna kvittrar och sjön glittrar och kvällarna är stilla och fina.

 

Ny solig dag. Plockar blommor till vaser. vattnar blommorna utomhus. Ser att gula rabatten är utslagen och murrar av humlor.

 

Min stenrabatt är klar nu och jag tycker att den blev riktigt fin.

 

Folk kommer och går som det alltid gör om sommaren. Söta Susanne med mamma kom med fika och blommor och tidningar. Nog har man det bra när man kan sitta i hammocken och surra och prata och fika och titta på blommor och fjärilar.

Det är 23 grader varmt men några svarta moln seglar upp över sjön. Ska det bli åska tro?


Jag har målat mina tånaglar och det är ett sommartecken om något och jag har satt på mig min turkosa kjol för det var så varmt och jag hittar inte mina shorts. 


Sammanfattningsvis är det en dag av ren och skär lycka och inte blev det sämre av att Susanne lovade göra mig sällskap på dans. Dans, hörde ni, jag ska snart fara på dans!


Dagens ord: Den finns dagar som bara är lycka även för en negativ kärring som jag.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards