Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Anita - 18 februari 2018 13:13

 

Nu har dom kommit, sportlovsfolket från Skåne. Nog finns det snöa för dom att rumla omkring i.


Kinabrors sonnahustru hon klev upp tidigt igår och började skotta fram stigen till bryggan och till grillplatsen. När jag kom dit på förmiddagen gjorde jag ett försök att gilla snön och började gräva en grotta tillsammans med barnen.

 

Så gick vi upp till byvägen och Sånnahustrun började försöka gräva fram soptunnan som plogbilen vräkt iväg långt in i snön.

 

Till slut så hittade hon igen den.

 

Tänk så blöta tre stycken barn som tumlat om i snön kan bli. Som tur är så har vi skotorkare som man kan torka skorna med. 

 

Från Kinabrors sommarstuga börjar det rinna ner vatten och bilda långa blänkande istappar och det är  ju ett litet tecken på vår men ack så litet. Hunden Jack leker med barnen och jagar efter snöknular och hoppar i snön.


 

Lilla Stina tittar på.

Så blev det korvgrillning ute i blåsten. 

 

Nu hade mina vantar blivit blöta och kalla och jag som inte är någon vintermänniska knallade hemåt för att komma in i värmen. Tände i spisen och började förbereda maten till middag. Köttfärssås och spagetti och glass med hjortronsylt ska väl passa barnen till och med. 


Dom hade rätt kul inne också när dom kom. Det går att springa runt runt nere i mitt hus och jaga varandra och leka med katten och hunden och se på bolibompa och äta chips. Till slut föll dom ihop i soffan och såg helt utsliten ut. Tro det med att ha varit ute i snön hela dagen.  På tisdag kommer det fler.


Så är det en ny dag. Det är lite grått men inte kallt. Jag längtar efter sol nu och egentligen hade jag tänkt gå bort till Kinabrors sommarstuga där dom är alla dom andra men jag väntar en stund.


Det finns mer jag skulle gjort. Jag har visserligen varit iväg och tankat bilen och jobbat en stund men jag skulle skottat fram till sotarns stege för han kommer till veckan och ska inte behöva gå i djupsnö. Nog att han måste klättra på taket i snöeländet. Vilket förfärligt jobb det måste vara.


Vi var förstås till Hammarstrand på fredag hela gänget. DansBritt var med och vi fyllde ju ett stort bord eftersom vi var 8 personer. Jag är mäkta imponerad av barnen som trots att dom är så små sitter fint och äter utan att skrika och söla ner. Helt fantastiskt. Man har ju sett annat minsann.

 

Unnade mig en ny tulpanbukett och köpte en orkide till Datafia som fyllde år i fredags. Jag gjorde mig en tur ner till henne och grattade och åt lite tårta.


Nu är pengarna slut och nu är det dags att betala räkningarna som kommer. Dyraste elräkningen på hela året och så bilskatten och tvlicensen och massa annat dyrt som ska betalas så inte vet jag om det blir något över till mat och sånt men vi får väl se. Det ordnar sig alltid. På något underligt vis brukar det ju göra det.


Dagens ord: Nu är det livat i Fisksjön och nu fattas det bara lite sol så skulle jag inte gnälla. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards