Alla inlägg den 12 april 2018

Av Anita - 12 april 2018 08:47

Hela veckan har solen lyst och det har varit varmt och härligt på dagarna men kallt på nätterna.


I tisdags for Kinabror och jag till slalombacken i Västanede. Där hade PRO kolbullstekning, tipsrunda och fika. Det är en väldigt vacker plats och solen gassade från klarblå himmel.

 

För många år sedan var PappersBeda och jag där flera gånger i veckan och åkte slalom och fikade i den fina stugan. Jag minns det mes stor glädje. Att åka slalom är lite som att dansa och den här backen är lagom brant för en  dålig skidåkare som jag.

 

När vi kom hem for Kinabror ut på sjön och jag bestämde mig för att gå på skoterspåret en bit mot Kolbjännsjön. Så många gånger jag gått dit men nu förstod jag att jag inte skulle orka ända fram.

Jag kom över myren och upp för dom första branta backarna men då tog orken slut och jag vän de om och gick hem igen. Skit, vad händer? Är det åldern eller är det den kalla och jobbiga vintern som tagit mina krafter?


Igår var det ännu en solig och fin dag. Mustachen kom en sväng och sedan for Kinabror och Rosenknoppen ut på sjön för att pimpla.

Jag tog min stol, letade efter en plats i lä bakom de jättestora snöhögarna. Läste en tidning. drack en kopp kaffe.

 

När man sitter och blundar hör man fågelkvitter från alla håll. En del av fåglarna har just kommit och jag tar fram fågelboken med ljud och lyssnar till kvitter. En del fågelkvitter har jag glömt till vilken fågel dom hör. Det är ju ett halvår och mer sedan jag hörde dom sist. Jag har dåligt minne också inte bara dålig ork.


Att sitta med ansiktet mot solen är härligt men det blev så starkt för ögonen att jag behövde ta på mig solglasögon och det brukar jag inte ha i vanliga fall.


Dagen gick fort och jag åkte iväg till Kälarne för att hjälpa Fd Grannen och gå på vattengympa och bada bastu.

Kinabror hade gjort mat när jag kom hem och sedan satt vi och såg på tv.

Vaknade till av att jag snarkade och Kinabror snarkade och till och med hunden Jack snarkade. Då drack vi kaffe och jag gick in till mig och TuppOla kom. Trött och mätt var jag.


Dagens ord: Sol, vattengympa, bastu och mat gör en helt utmattad.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards