Alla inlägg den 25 mars 2019

Av Anita - 25 mars 2019 11:48

Som vanligt en blåsig helg. När man tittar ut så tror man att det är härligt ute men när man kommer ut och känner snålblåsten vräka sig fram så inser man sitt misstag.


Kinabror och jag åkte till Bräcke till AMV och Gubben.

AMV och jag vandrade bort till handelsträdgården. Jag fick ett presentkort på blommor som det var hög tid att gå ut. I Bräcke var det bart på vägen nästan överallt men ibland var det blankis. Med frusna öron kom vi fram till handelsträdgården och drog in doften av blommor. Vi gick omkring där i en hel timme och tittade och valde. Gloxinia hade jag alltid förut och gäddblad lika så så dom köpte jag och lite annan smått och gott för att lysa upp i fönstren. Det var roligt att kunna handla lite blommor. Jag gör ju inte det i vanliga fall.


Söndagen kom och då skulle vi gå och gratta SopNisse som fyller 70. Han var den som lastade sopor och kom in på mitt jobb och fikade så fort han var i Kälarne. Det finns så mycket roligt att berätta om det och nu upplevde vi de gamla historierna om bortslängda tv-apparater och säckar med kalkoner och en massa annat tok som hände på den tiden det begav sig.

 

Det var en trevlig och glad timme vi tillbringade hos honom och det var rätt mycket folk där och en glad och uppsluppen stämning.


Så åkte vi hem och ingen timmerbil stod i vägen men halt på vägen som sjutton.


Nu fortsätter jag med mina bloggvänner: Jag har ju ganska nya också men en som varit med rätt länge är Tess.

Hon hade en båt och skulle segla långt bort men så blev det inte. Hon bodde på Gotland men nu bor hon på Öland i ett kallt hus och med bråkiga grannar. Dessutom har hon flera tycken gatuhundar och jag tycker att hon gör det bra som orkar med det ibland riktigt deppiga livet.


Så är det Dunsaluns en ung flicka som har getter och höns och bor lika långt norröver som jag om inte värre. Hon målar så fint och gör julkort och tvålar och allt möjligt och omöjligt. En fantastisk tjej som lärt mig mycket.


Så har jag två män som faktiskt skriver blogg. Det är Singelfarsan i Sundvall och Åke på Alnön. Singelfarsan skriver en hel del om sport och det är ju inte mitt intresse men även om mat och tv-program och han är rätt rolig och underhållande att läsa och har samma uppfattning om saker och ting som jag.


Åke på Alnön är en fantastisk fotograf och tar makalösa bilder av skyltar och mest om alla djuren som finns runt hans gård där ute. Han har ungefär lika besvärligt med snön som jag men har en traktor till hjälp.

 

Nu håller jag på med vägföreningens papper och möten och det får mig att riva mitt hår i vanmakt. Usch så jag avskyr sånt, nästan lika mycket som att städa.

Ser att fönstren är skitigare än själva faan men orkar inte med att ens räkna hur många skitiga fönster jag har men skit samma, vem bryr sig om mina fönster. Ingen.


 

Snön verkar aldrig smälta och jag vill ha vår. Jag vill känna jord under fötterna och sol i ansiktet och slippa blåst men man får väl ha tålamod och hoppas på det bästa. Mars är ju snart slut i alla fall.


Dagens ord: Sov du lilla vide ung än så är det vinter.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards